Virus dat base update en scan

Hallo ik heb nu de nieuwste versie van CIS op mijn pc opzich heel mooi maar heb nu wel even een dringende vraag waarom mijn CIS draaid wel maar updaten van de virus data base mislukt en de scan kan ik ook al niet gebruiken is er last van een bug nu of hoe kan dit??

Ik hoor het graag snap er niks van heb niks bijzonders gedaan of gedownload of wat ook dus is wel vreemd nu

Alvast bedank voor het antwoord

Hoi cjib

Dat is een nog al te vaak voorkomend probleem met versie 4.1
Er kan van alles aan de hand zijn maar een snelle test kunnen we wel even doen om uit te sluiten of het aan de PC config ligt of aan de verbinding.

Kun je naar Meer, Instellingen, Verbinding gaan en daar de proxy activeren

[v] gebruik proxy
server = 211.115.185.50
poort = 8080

Dit toepassen en kijken of het nu wel wil updaten…

Hallo Ronny,
Dank je wel voor de snelle reactie ik heb het even op een andere manier “opgelost” ik heb namelijk de CIS4
er af gehaald en opnieuw geïnstalleerd hier door kon ik wel weer updaten en werkt het nu wel weer gewoon maar mocht het weer voorkomen dan ga ik het zeker even uit proberen van die proxy.
Mijn foutmelding was antivirus was niet geïnitialiseerd en bij tune up utility’s en Windows 7 werd gezegd:
geen virus scanner geinstalleerd (de dag er voor nog een pc scan uit gevoerd dus raar.

Nogmaals bedankt voor je reactie en ga het zeker gebruiken als het weer voorkomt (hopelijk niet maar je weet het nooit)

Ondanks alles vind ik deze versie veel mooier en beter dan de voorganger (zandbak functie is alleen wennen en beetje irritant maar is gelukkig uit te zetten)

Groeten cjib