Det här är en installations-guide för nybörjare.
Jag skrev på engelska, men om man har svårt för det, så går det nog att förstå ändå hoppas jag.
Det är bara att pausa om man tycker att det går för fort.
Det är som sagt bara grundläggande för att komma igång.
Säg gärna till om det är nåt fel eller så.
Jag har lagt den på FAQ sidan också.
Attans trefvligt gjort, respekt! Vad har du använt för mjukvara för att göra den där? Har beställning på en sådan guide på VSO ConvertXtoDVD (som jag betatestat) med svensk text och det där ser helt perfekt ut…
Hej Wingnut.
Det finns ju några program som är lämpliga.
Camtasia studio är ett av dom mer kända.
Jag har dock använt Macromedia Captivate 1 som numera heter Adobe Captivate och har kommit i en version 2.
Jag har planer på att göra en interaktiv guide där man får klicka sig fram själv, samt då komma in på olika vägar beroende på vad man väljer och så. Det tar dock lite tid… Det går ganska snabbt att lära sig programmet, men det är planeringen som tar tid.
Du kan också spela in direkt när du jobbar, istället för att göra ett slags bildspel som jag gjorde.
Det finns några gratis varianter som kan fungera också.
Camtasia Studio har jag tillgång till, dock inte Captivate. Gör Captivate det hela alltså direkt klart för webpublicering? Har inte kollat om än Camtasia kan det…ursäkta utvikningen btw, detta är ju Comodoforum…blev dock så imponerad av din guide. ;D
Ja, Captivate gör klart för webbpublicering direkt om man vill.
Det går oxå att göra en självkörande exe fil bl a.
Jag tror att Camtasia klarar det också. De är bra på lite olika saker.
Lycka till. ;D
Tidskriften Allt om PC nr 06-2007 har två hela tidningsuppslag om Comodo Firewall. Med bilder, installationsanvisningar, varningsmeddelandetolkningar och andra användartips.
Inga nyheter för oss som redan använder Comodo men kanske lämpligt att visa andra och att ha för att övertyga om hur bra Comodo är.
AOwls installationsguidevideo är mycket bra när man väl övertygat någon att pröva Comodo Firewall men som försmak kan kanske tidningsuppslagen vara bra övertygningsmedel…
Jag använder också Comodo AntiSpam och är väldigt nöjd med funktion och handhavande. Tar ju allt i spamväg … INNAN det når in i mailboxen.
Och så har AOwl fått mig att installera Comodo BOClean. Det är säkert aktivt men jag ser inte någonting i loggfilen från det. Förmodligen beroende på att inga trojaner nått fram till min dator? Det känns dock tryggt att ha BOClean ligga aktivt och bevaka i tysthet. Och fungerar det lika bra som andra Comodoprogrammen är ju min dator välförsedd med skydd mot obehagliga attacker utifrån. Helt gratis och utan nya årsprenumerationer som är tredubbelt dyrare än när man köpte säkerhetspaketet (se t.ex. Symantec/Nortons prenumerationspolicy…)
Hörde imorse om en dator, ungdomsanvänd, som opåkallat börjat lägga upp konstiga mappsystem, dubletter och en massa internetrelaterat skräp tills den knappt orkade köra alls. Har tipsat användaren om Comodo och skickat länkadresser och länken till din guide AOwl. I mening att de skall installera Comodo FW och få en säker dator…