Veelgestelde Vragen

Hey mensen,

Ik heb hier een samenvatting gemaakt van de meestgestelde vragen. Ik hoop dat je deze kan gebruiken :). Als er nog enige vragen zijn gelieve er een nieuwe ‘topic’ over te maken en we zullen je zo snel mogelijk proberen te antwoorden ;).

Inhoudstabel
De Firewall

Kan ik upgraden van CFP (Comodo Firewall Pro) versie 2 naar versie 3
32 bit versie of 64 bit versie ?
De Firewall update geschiedenis ?
Hoe kan ik CFP deïnstalleren ?
Hoe kan ik opgeslagen regels aanpassen of verwijderen ?
CFP staat nog steeds aangegeven in het beveiligingscentrum van windows, hoe krijg ik het weg ?
Wat gebeurt er als ik geen antwoord geef en het kadertje verdwijnt ?

Antivirus

Waar kan ik mijn virussamples naartoe sturen ?
Wanneer zal er een vista versie van de antivirus bestaan ?
Is het slim om Comodo Antivirus V2 te gebruiken ?

BoClean

Wat is BoClean en hoe werkt het ?
Kan ik BoClean gebruiken met mijn andere beveiligheidssoftware ?
Hoe ziet de toekomst van BoClean eruit ?

Gemaakt door eXPerience

Aangeraden wordt eerst de Firewall volledig verwijderen, heropstarten en de nieuwe versie installeren. Dit moet omdat de nieuwe versie een totaal nieuwe ‘core’ heeft. Updaten zou problemen kunnen veroorzaken

32 bit en 64 bit is de term waarmee de breedte van een machinewoord in bits in een computer wordt aangegeven. Zo wordt gesproken van 4-, 8-, 16-, 32- en 64-bits processoren. Om te weten welke versie jij hebt, 32bit of 64 bit zijn er 3 manieren .

De systeemeigenschappen weergeven in Deze computer.
Klik op Start, klik met de rechtermuisknop op My Computer en klik op Properties.
2. Klik in het venster Systeemeigenschappen op het tabblad General.
3. Zie de eerste regel onder Computer:
• Voor 64-bits systemen wordt hier Itanium of Itanium 2 vermeld.
• Voor 32-bits systemen staat er een andere waarde dan Itanium of Itanium2.


Het computertype weergeven met het hulpprogramma Winmsd.exe.
Klik op Start en klik op Run.
2. Typ winmsd.exe in het vak Open en klik op OK.
3. Zoek in het rechterdeelvenster onder Item naar System Type. In de kolom waarde wordt informatie over het systeemtype gegeven.
• Als bij System Type de waarde X86 based PC wordt vermeld, wordt op de computer een 32-bits versie van Windows uitgevoerd.
• Als bij System Type de waarde Itanium-based system wordt vermeld, wordt op de computer een 64-bits versie van Windows uitgevoerd.


De processor weergeven met het hulpprogramma Winmsd.exe.
Klik op Start en klik op Run.
2. Typ winmsd.exe in het vak Open en klik op OK.
3. Zoek in het rechterdeelvenster onder Item naar Processor. In de kolom Waarde wordt informatie over de processor gegeven.
• Als de waarde bij Processor begint met x86, wordt op de computer een 32-bits versie van Windows uitgevoerd.
• Als de waarde bij Processor begint met ia64, wordt er op de computer een 64-bits versie van Windows uitgevoerd.

Als je eenmaal weet welke versie je gebruikt kan je de juiste versie downloaden.

Je kan de updates altijd bekijken op Comodo Firewall Pro - Release Notes

Algemeen
D+ → Advanced → Computer Security Policy → Selecteer het programma dat je wil blokeren/deblokeren/verwijderen.

Anders
D+ → Advanced → Computer Security Policy → Selecteer de software dat geopend werdt en je geblokeerd hebt → Edit → Access Rights → Modify Run an Executable ->Blocked Applications → Remove → Blijf de regels verwjderen voor deze applicatie tot je er geen meer overhoudt.

  1. voor xp : open run en typ cmd
    voor vista : typ cmd in ‘zoekopdracht starten’
  2. typ in cmd : NET STOP WINMGMT /Y
  3. typ dan : cd "%windir%\system32\wbem" en daarna RD /S /Q “Repository”
  4. en als laatste typ je : NET START WINMGMT /Y

Het beveiligingscentrum zou het nu niet meer mogen aangeven

Als je niet antwoord binnen de tijd geeft, zal het programma geblokkeerd maar niet onthouden worden. Dus de volgende keer als je het probeert te openen zal het gewoon opnieuw gevraagd worden.

Je kan je samples altijd naar malwaresubmit[at]comodo.com of naar malwaresubmit[at]avlab.comodo.com sturen.

Wanneer je deze stuurt, slaag alle virusses op in een .zip/.rar bestand en beveilig deze met een wachtwoord. Wanneer je de mail stuurt, vergeet dan zeker het wachtwoord niet te vermelden :slight_smile:

Er zal een Vista versie (voor zowel 32bit als 64bit) klaar zijn in V3 van de antivirus. Deze komt normaal in beta versie uit eind juli. Veel informatie over de nieuwe versie is er nog niet, maar alles zou verbeterd worden. Zo zou het minder geheugen verbruiken, betere resultaten hebben en sneller scannen. De scan versie kan je nu al in de Firewall vinden.

Update : Je kan de Beta versie hier vinden : https://forums.comodo.com/nederlands_dutch/comodo_internet_security_35_beta-t27083.0.html

Eigenlijk … niet. Het is momenteel nog in Beta versie en wordt niet verder verbeterd. Alle krachten gaan nu uit naar de nieuwe V3. Er zitten nog fouten (bugs) in deze versie en kunnen je computer beschadigen. Daarom is het verstandiger momenteel met andere freeware tegaan zoals : Avira Antivir classic of Avast Home edition tot de nieuwe versie uit is.

BoClean zal zowel als alleenstaand product verder verbeterd en uitgebreidt worden maar zal ook ingebouwt worden in de CAVS V3.

BoClean is een antimalware (= alle verschillende soorten zoals virussen, trojaanse paarden, spyware, etc.) product dat een totale andere toenadering zoekt dan normale antivirussen.

Laten we even een situatie aannemen. Je wacht in de lobby van een hotel en alles wat door de deur komt bekijk je. Als je vriendin door de deur komt spring je recht en loop je naar haar toe en kus je haar.

Nu vraag je je waarschijnlijk af, wat heeft zowel het hotel als mijn vriendin hier mee te doen, wel het is juist hetzelfde. BoClean bekijkt elke software die opgestart word (door de deur komt), en wanneer er een malware (jouw vriendin) binnenkomt, grijpt hij in en blokkeert hij het voor het iets kan doen.

BoClean kan gebruikt worden met elk andere software, er zijn momenteel geen compabiliteitsproblemen gemeld (tenminste voor zover ik weet (:NRD)), dus het antwoord is : ja.

Hoe kan je Comodo Firewall Pro volledig verwijderen :

Allereerst : download Revo Uninstaller

Installeer het en open het dan, dubbelklik op Comodo Firewall Pro en dan op Gevorderde modus. Op het einde van de deïnstallatie kies je ervoor later herop te starten !
Als de deïnstallatie gedaan is, laat je hem scannen naar enige overblijfselen. Als hij er vindt, verwijder je deze.
Download hierna deze resterende tool en voer die uit.

Hiermee zou Comodo Firewall Pro volledig verwijdert moeten zijn

Bij Comodo zat een bestand: "Privdog.com "weet iemand wat ik daar mee kan?

Privdog is een extensie voor Mozilla en Chrome gebaseerde browsers en Internet Explorer. PD blokkeert advertenties en trackers en met standaardinstellingen zal het advertenties tonen die niet opzichtig zijn en gegarandeerd gecheckt dat het geen malware is (sommige malware aanvallen vinden plaats via gehackte advertentieservers).

Je kunt de advertenties ook uitzetten; dan is PD een extensie die advertenties en trackers blokkeert.

Het maakt het surfen sneller en veiliger.