Tillåta explorer.exe och iexplorer.exe

Hej!
Har installerat comodo sedan 2dagar tillbaka då jag sökt och letat/läst om bra free FW’s
Och bara hört bra och positiva saker om comodo, så valde jag detta program.
En sak dock som jag tycker är konstigt? och smått irriterande är att det hela tiden poppar upp
frågan om jag vill tillåta explorer.exe och/eller iexplorer.exe när jag surfar?
Bockar i ,kom ihåg inställning, och väljer tillåt men det poppar titt som tätt iaf.
(verkar inte komma ihåg inställning, lika dåligt minne som jag (:TNG) )
Är ingen hejare på sådant här, men är olika IP adresser man ser i informationen om jag minns rätt,
och ibland är det svchost som vill agera server.är det det som är något skumt?
Har tillå■■■ dom i programet oxå (sitter nu på jobbet så minns ej vad det heter) men det poppar upp lite titt som tätt iaf. Någon man kan göra för att få det att sluta?
För explorer är väl ändå ett program man ska slippa få upp poppat när man tillå■■■ det?

Goddagens,

Vilken ‘Frequency level’ har du?
Om du har ‘Very High’ så måste du välja ‘Accept’ varje gång det blir en ny IP-adress.
Om så är fallet, byt till ‘High’ eller lägre.

Angående svchost.exe så kan du kolla vilket program som är ‘Parent application’.
Har inte fått up något om att svchost.exe vill agera som server, men har dock avaktiverat en del saker.

Sen om du har låg ‘Frequency level’ men endå så kommer inte CPF ihåg fast än du kryssar i rutan, så kan du ta en titt på denna tråden:
https://forums.comodo.com/help/application_allowing_resolved-t6908.0.html

Ragwing