Installerade igår Comodo brandvägg (svensk version) mest av nyfikenhet. Men blev mycket glatt överraskad hur lätt den var/är att använda samt att förstå sig på (mycket användarvänlig).
Men det är en sak jag saknar.
Då jag öppnar upp hjälpfilen i Comodo så är den på engelska. Nu undrar jag om det går att få (om det finns) något svenskt språkpaket/språkfil att hämta hem och installera så att även hjälpfilen blir på svenska?
Roligt att du uppskattar brandväggen. Jag känner tyvärr inte till någon svensk hjälpfil. Ska gärna ta upp det med de andra moderatorerna, men jag tror att Comodo satsar på engelska och att andra språkvarianter av brandväggen har kommit till tack vara voluntärer (är inte säker, men tror som sagt det).
Det var synd att där inte finns något svensk språkfil gällande hjälpfilen i Comodo’s brandvägg. För egen del har jag inga större problem då det gäller engelska. Men visst, uppstår där frågetecken så återkommer jag med förfrågningar
Jag tänkte mer på de som inte kan/förstår engelska av olika anledningar. Men jag hänvisar dem hit om jag själv inte kan hjälpa (om där skulle vara något)
Men huvudsaken (i första hand) är att själva programmet Comodo är på svenska, bara det är ett jättestort plus. Och att det är så otroligt användarvänligt så att vem som helst utan problem kan installera/konfigurera m.m.
Under den mycket korta tid som jag testat (mycket kort tid) så är jag mycket imponerad av Comodo’s brandvägg och då är jag ingen stor vän av att sitta och konfigurera själv gällande inställningar/godkännande m.m i en separat brandvägg (här skall allt vara klappat och klart) och den gör inte mycket väsen av sig heller då allt är inställt samt godkänt m.m som många andra brandväggar har en förmåga till att göra. Så den här brandväggen kommer jag deffinitivt att rekommendera