Sirap i alla mina datorer med Comodo Internet Security free

Denna vecka har plötsligt alla de datorer jag installerat Comodo Internet Security free på fått spader.
Det är som nån hällt sirap i dem och de svarar nästan inte alls…
Testade att avinstallera Comodo, och då beter de sig som vanlig igen …
Är det nån bugg i en uppdatering eller vad kan detta bero på ?

Yo,

me no parloa svenska. ;D but thissa topica willa heplyoua https://forums.comodo.com/empty-t46150.0.html;topicseen

eXPerience

Thanks :slight_smile:
Tackar :slight_smile:

I will reistall it from scratch…
Installerar om från början.

Snabbhjäp på svenska:
Döda cmdagent.exe i aktivitetshanteraren.
Radera bases.cav i comodos scanners mapp (C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\scanners)
Kopiera in bases.cav från repairmappen.
Starta om datorn, uppdatera virusdefinitionsdatabasen (bara klicka på datumet i comodos översikt där det står virusdefinitionsdatabasen uppdaterades den XX oktober 2009 XX:XX:XX )
och en omstart till är lika bra :wink:
sen ska datorn vara som en oljad blixt igen ;D

Thanks for the translation !

eXPerience

Vad är det för Aktivitetshanterare som kan avsluta cmdagent.exe? :-\ I CIS, Aktiva processer går det, men enklast (och det Egemen föreslår) är att starta Windows i felsäkert läge. Då är cmdagent.exe inte igång. :wink:

Funkar bra att döda cmdagent.exe i Vista och W7, även XP har jag för mig jag gjorde det i…
Och att försöka få nån över telefon att komma in i felsäkert läge har inte mitt tålamod kraft till :stuck_out_tongue:

Då bör du nog ta en titt i Systemskydd, Avancerat, Datorsäkerhetspolicy, markera COMODO Internet Security, tryck på Ändra…, och sedan Skyddsalternativ. Processavslutningar skall vara aktiverad, och om du trycker på Modifiera…, skall Aktivitetshanteraren normalt inte vara i undantagslistan.

Såhär ser det ut då jag försöker att avsluta cmdagent.exe med Aktivitetshanteraren:

http://pici.se/pictures/WPfjgSrzm.png

Ser ut som det ska där, testade precis att döda den igen och det funkade bra…
Jag har inte ändrat nånting speciellt, nyinstallerad comodo på w7 x64 går även på gummans dator med w7 x86, och min Vista x64 samt på en XP x86.

[attachment deleted by admin]

Skumt. :-
Kan du avsluta cmdagent.exe också med andra program, t.ex. Process Explorer? Jag måste inaktivera Systemskyddet (Defense+) för att kunna avsluta cmdagent.exe med något annat program än CIS.

jag har ju såklart defense+ inaktiverat på dom datorer jag testade. :smiley:
Slog igång det så gick det inte att döda processen!
sorry my bad :stuck_out_tongue:

:smiley:
Ja, där ser man vad CIS är värt utan systemskyddet, som alltså även står för ”självskyddet”. :wink: