Problem med Firewall efter uppdatering till 3.0.17.304

Efter uppgradering till ver. 3.0.17.304 har jag fått problem med att programet vill configurera sig varje gång jag startar datorn, inklusive att den sedan vill ha omstart.
Systemet klagar på att det inte är konfigurerat och frågar om det skall konfigureras, fråga, ja eller nej, har provat alla varianter av svar och installationer utan framgång.
Har avinstallerat och åter installerat utan framgång, avinstallerat så gott det går, helt går det inte.
Hur gör jag för att komma till rätta med detta problem?

Win Xp pro sp2

Hej och välkommen. Jag känner tyvärr inte till detta problem. Antar att en uppdatering till version 3.0.18.309 inte skulle hjälpa? (av redovisad change log att döma)

LA

Hej, och tack för svaret, men tyvärr hjälper inte 309 problemet. Felmeddelandet lyder som följer.

The active configuration format/version seems to have an old format!
For better reliability and security it is recommended to reconfigure the new version in order to exploit the new features introduced with the new version.
Please not that your old settings will be lost.
Would you like to reconfigure now (Recommended)?
Yes or No.
Läste på Eng. forum att det finns ett program för totalt borttag av ver. 3. Jag kanske skall pröva den och sedan gå tillbaka till ver. 2.4 som fungerade utmärkt.

Hej ! Kör tacksamt Comodos BV (senaste version 309) på datorerna, en med XP Pro o den andra med Vista Home Premium. Och det hela fungerar i stort sett utomordentligt väl.
Dock noterar jag på vistamaskinen, att CBV vid varje uppstart vill uppgradera sig, vilket alltså inte händer på XP-maskinen. Iofs inget större problem - nyfikenheten pockar emellertid på en, såvitt möjligt, förklaring.
Det är oxå en rejäl ‘uppdatering’. Vid check ang update på huvudmenyn går den in och hämtar igen - vid samma på XP-maskinen rapporteras att allt är uppdaterat.
Tack på förhand.
Mvh/TJ