Problem med Firefox 3.6.3 (tags, poll options mm, är det nysvenska?)

Hej. Idag helt plötlsigt fungerar inte internet med Firefox 3.6.3, men väl med Opera. (Såg på Comodo-ikonen att C uppdaterade något innan jag öppnade Firefox). Efter flera försök att öppna Firefox gick jag in Comodo på “Definiera ett nytt tillåtet program” och lade in Firefox där, voila, sedan fungerar Firefox. Men ska detta vara nödvändigt med en webbläsare??? Eller betyder det att man ska vara misstänksam mot firefox? 8)

Hej,

Jag har Firefox 3.6.3 (portabel) och Comodo Firewall 4.0.141842.828.

Firefox fungerar helt problemfritt, utan att jag behöver tillåta något manuellt.

Använder du senasta CFW/CIS? Vilken konfiguration? Något Firefox-relaterat i Brandväggshändelser (Visa händelser för brandväggen)?

Knepig omröstning… Vad vinner man om man väljer rätt? (:KWL)

Tacksam att någon svarar. :-TU
Har brandvägg version 2.4.19.185 och Comodo databas över godkända program, version 3,0.
Firefox fungerade igår kväll men inte imorse utan några direktiv hade föregåtts till Comodo.
Är inte på hemma på datorer och brandväggar. Tänkte ta bort Firefox där jag tidigare lagt in den som helt ofarligt program i “Definiera ett nytt tillåtet program” för att se om Comodo agerar annorlunda nu. Men hittar ingenstans att plocka bort tillåtelsen. Skulle kännas tryggare om Comodo får agera helt efter sin egen programmering menar jag.

Jaså är det omröstning det handlade om :-[, hoppas det inte är något tvång.

Av vilken anledning använder du version 2.4? Den stöds inte längre. Kör du Windows 2000?

Aktuell version är 4.0.141842.828.

Jag har aldrig använt 2.4, så jag kan inte ge någon hjälp för den versionen. Om du använder Windows XP eller senare, rekommenderar jag att du avinstallerar 2.4 och installerar 4.0. :-TU

Ja, du tryckte tydligen på New Poll istället för New Topic då du skapade tråden. Därför finns en omröstning ovanför inläggen. (:WIN)

Nyare version, där kanske förklaringen ligger. :slight_smile:
Mycket tacksam för infon. Borde ha tittat in på forumet tidigare. Det där med nyare versioner trodde jag skulle sköta sig själv eller meddelas på nåt vis, kan också ha missat ngn info.
Ska hämta 4,0 ikväll. Måste iväg nu.

Har nu fått igång version 4,0. Fungerar utmärkt :).
Till och med Sony-programmet DVEdit, som jag tömmer och redigerar diktafonen i, fungerar UTAN att låsa internet/webbläsaren efter att jag har nekat programmet (vet inte vad det syftar till) koppla upp sig mot internet. Får inte ens den förfrågan längre. Har inte testat Photoshop ännu som också måste koppla upp sig. Nekar jag måste datorn startas om…om jag sedan vill ut på nätet. Man måste väl för sjutton kunna jobba utan att vara uppkopplad… !ot!

Hyvens. :-TU