Probleem met Snipsnip

Voorzichtig ben ik niet :wink:
Heb dus Comodo 7 geïnstalleerd. Virusscope niet aangezet. Trouwens ook HIPS nog niet. Snap nog niet zo goed wat dat doet.
Waar ga ik nu best heen met vragen/opmerkingen?
Om te beginnen had ik al dit:
Ik gebruik sinds kort Snipsnip om schermafbeeldingen en zo te maken.
Toen ik het vandaag opstartte floepte Comodo met de melding dat het gezandbakt was.
Ik vinkte aan niet meer te zandbakken maar volgende keer hetzelfde.
Nu zegt Comodo : 4 geblokkeerde inbraken. Als ik daarnaar kijk zie ik (zie bijlage)

[attachment deleted by admin]

Kijk eens of Snipsnip nog in Niet Herkende Bestanden staat. Als dat zo is verplaats het dan naar Vertrouwde bestanden.

Lost dat het probleem op?

Neen het staat niet bij onbekende bestanden.
En ik denk dat het er nooit ingestaan heeft.
Ik installeerde Comodo 7 gisteren en vanmorgen vond ik 2 programma’s bij onbekende bestanden (portefolio en Chameleon clock) .
Ik heb ze via rechtsklikken > verplaatsen naar de veilige bestanden verplaatst.
Heb dat wel nog een tweede keer moeten doen - misschien had ik niet afgesloten met OK.

Wat ik hier daarnet gestuurd heb is in feite logboek zie ik nu.
Die meldingen zeggen niet veel. Als je hebt opgegeven bestand niet meer te zandbakken (dus dat je het veilig vindt) zou ik verwachten dat ergens vermeld te zien

Ik heb zojuist Snipsnip geïnstalleerd Als ik het opstart dan loopt het als een Vertrouwd programma. Ook als de versie zonder installer opstart draait het als Vertrouwd programma.

Heb je andere beveiligingsprogramma’s geïnstalleerd? Welke draaien in de achtergrond en welke on demand?

Als je in het verleden andere beveiligingsprogramma’s geïnstalleerd hebt gehad draai dan voor alle zekerheid clean up tools voor deze programma’s. Een lijst met dit soort tools kan hier gevonden worden: ESET Knowledgebase . Soms blijft er na denstallatie wel eens een service of driver achter en dat kan onverwachte effecten geven.

Ik heb nooit andere beveiligingsprogramma’s geïnstalleerd. Ooit in het begin Norton - waar ik een paar jaar voor betaalde - en die mijn systeem heel zwaar belastte. Dan ben ik gelukkig op Comodo gevallen. Dat gebruik ik sindsdien altijd.
Probleem met snipsnip is nu ook opgelost. En er was zeker geen melding van een ander programma.
Het was de zandbak van Comodo die aanschoot. Het programma stond al op pc voor ik deze versie 7 installeerde. Toen ik opstartte zandbakte Comodo het.
Datzelfde gebeurde later met StNotepad - dat ook al op pc stond (daarover aparte thread).

Nu starten zowel Snipsnip als Notepad gewoon op.
Ik voeg hierbij de zandbak logs nog eens.
Ik zou daar normaal niet naar kijken maar als je het Comodo menu opent krijg ik melding dat er 7 geblokkeerde inbraken zijn en als je op die 7 klikt opent deze log. Waar die 7 inbraken zijn weet ik ook niet

[attachment deleted by admin]