Ik heb zojuist een Samsung TV met media 2.0 gekocht. Het meegeleverde prog PC Share Manager laat de TV alleen met de PC verbinden als Comodo helemaal uit staat. Ik heb al uren zitten kijken in allerlei Comodo settings om te zien of ik uitzonderingen kan invoeren of de verbinding met de TV ergens kan allowen, maar ik weet niet hoe dat moet (wordt volgens mij ook nergens duidelijk uitgelegd door Comodo). Moet ik iets invoeren als ‘trusted application’. Heeft iemand ervaring met dit probleem of een tip?
Kun je screenshots posten van de Firewall logs en de Defense logs? Die kun je vinden onder Firewall → Algemene taken en Defense + → Algemene taken.
Via wat voor verbinding word contact gemaakt met de TV? USB, Ethernet of anders?
Dit is een representatieve screenshot. De lijst is iets langer, maar meer van het zelfde. Zowel PC als TV zijn bedraad met elkaar verbonden via de KPNplanet router. Als Comodo geheel uitgeschakeld is (dus niet alleen alles disabled, maar als het prog echt helemaal afgesloten is) krijgt de TV wel verbinding. Aan het log zie je dat elke poging geblokkeerd wordt. Probleem voor mij is dat ik niet weet hoe PCsharemanager of de TV zo te autheticeren in Comodo dat ze elkaar als trusted of iets dergelijks beschouwen. Bij voorbaat dank voor je hulp.
[attachment deleted by admin]
CIS blokt broadcasts door IP adres 192.168.2.5 op port 1900 van Universal Plug and Play. Broadcastin is als een computer/device op het netwerk een boodschap naar alle andere gebruikers zendt om zijn aanwezigheid kenbaar te maken. Universal Plug and Play (uPnP) is een technologie om computers en media apparaten elkaar makkelijk te kunnen vinden om zo content te kunnen uitwisselen.
De oplossing is om de lokale broadcast adressen deel van je vertrouwde netwerk te maken. Ga naar Firewall → Algemene Taken (Common Tasks) → Mijn Network zones → Toevoegen → Een nieuwe netwerk zone → geef het de naam Lokale Broadcast adressen → sluit het dialoogvenster via Toepassen → Ok.
Volgende stap is om de lokale broadcast adressen toe te voegen. Selecteer de zone met naam Lokale Broacast adressen → Toevoegen → een nieuw adress → voeg de volgende range toe: 239.0.0.0 - 239.255.255.255 → sluit hte dialoogvenster via Toepassen → Ok.
Nu gaan we via de Hulp bij Poortmaskering de nieuwe zone toevoegen als vertrouwd. Ga naar Firewall → Algemene Taken → selecteer “Definieer een nieuw vertrouwd netwerk Maskeer mijn poorten voor alle anderen” → Volgende → Kies nu Ik wil een bestaande netwerk zone vertrouwen → kies de zone Lokale Broadcast adressen in het drop down menu onderaan → Einde.
Nu is de zone toegevoegd (dat wordt niet als zodanig bevestigd maar dat kun je controleren under Firewall → Geavanceerd → Netwerk Beveiligingsregels → Globale Regels.
Laat weten hoe het gaat. Als dingen nog niet helemaall gaan als gewenst laat dan weer een screenshot van de logs zien daar ik me tot nu toe op één ding gericht heb.
P.S. Ik gebruik een test versie van v4 dus het kan zijn dat bewoordingen in de interface iets anders zijn dan bij jou (ik gebruik normaal de Engelse interface maar als ik het Nederlandse of Duitse subforum bezoek verander in de taal van de interface).
dank voor je uitgebreide uitelg.
Ik heb je stappen proberen te volgen, maar ik loop vast in deze alinea:
“Nu gaan we via de Hulp bij Poortmaskering de nieuwe zone toevoegen als vertrouwd. Ga naar Firewall → Algemene Taken → selecteer “Definieer een nieuw vertrouwd netwerk Maskeer mijn poorten voor alle anderen” → Volgende → Kies nu Ik wil een bestaande netwerk zone vertrouwen → kies de zone Lokale Broadcast adressen in het drop down menu onderaan → Einde.”
Na “definieer een nieuw vertrouwd netwerk” zie ik niets wat lijtk op “maskeer mijn poorten”.
Is daar misschien een stuk tekst weggevallen?
Loos alarm: ik ben er al uit:
in jouw alinea had (in mijn versie van Comodo althans) waarschijnlijk moeten staan:
“Nu gaan we via de Hulp bij Poortmaskering de nieuwe zone toevoegen als vertrouwd. Ga naar Firewall → Algemene Taken → selecteer “STEALTH PORTS WIZARD’ OF Definieer een nieuw vertrouwd netwerk Maskeer mijn poorten voor alle anderen” → Volgende → Kies nu Ik wil een bestaande netwerk zone vertrouwen → kies de zone Lokale Broadcast adressen in het drop down menu onderaan → Einde.”
want dan werkt het wel.
Heel vriendelijk dank voor je hulp; alles werkt nu goed.
Sorry voor het gerezen misverstand. Er was inderdaad iets weggevallen. Kudos dat je dat zelf hebt gevonden.
Blij dat het nu werkt. Welke taal gebruik je in de gebruikersinterface?Nederlands of Engels?
Ik gebruik de Engelse versie.
Dan had ik gewoon de Engelse interface kunnen gebruiken. Die ken ik zo ongeveer uit mijn hoofd… O0
no problem; it worked out fine