Nieuwe Comodo 8.2.0.4508 : Windows zegt dat niet werkt

Ik heb op mijn Dell laptop Windows Vista de nieuwste versie van Comodo geïnstalleerd. Sindsdien niets dan problemen.
Windows zegt voortdurend dat er beveiligingsprobleem ios en dat Comodo niet werkt.
Comodo geeft aan dat alles OK is.
Heb System restore geprobeerd - ik had in Comodo map gezien dat datum 18/4 was maar zelfs mijn oudste image (16/4) bleek nog versie 8.2. te bevatten. Ik had dan wel problemen met ophalen van virusdefinities (paar keer geblokkeerd door Windows) maar dat lukte tenslotte. Blijft echter probleem dat Windows zegt dat Comodo niet werkt.
Zie bijlage

[attachment deleted by admin]

Ik ben intussen op engelse afdeling Comodo forum wat gaan zoeken en vond daar artikel waarin aangeraden werd Comodo te verwijderen voor het instaleren van nieuwe versie. Ik had dat niet gedaan omdat Comodo plots aangaf dat er nieuwe versie was en vroeg die te installeren.
Ik heb nu alle stappen daar beschreven gevolgd en :

  1. Comodo verwijderd met Revo en alle resterende registeritems laten weghalen.
  2. Speciaal programma voor het verwijderen van Comodo resten gedownloaded (aangeraden voor Vista)
  3. Dit programma laten draaien in veilige modus.
  4. Versie 8.2 geinstalleerd.

Probleem blijft bestaan.
Zie bijgevoegd bestand.

Maar er is verschil. Spijtig genoeg nam ik geen screenshot van de meldingen bij vorige melding.
Waar je nu onder “Firewall” enkel melding ziet dat Windows Firewall is uitgeschakeld stond daar toen ook dat Comodo was uitgeschakeld.
Nu zie je dat niet maar wel onder “Beveiliging tegen ongewenste software” dat Comodo is ingeschakeld maar dat de meldingen niet compatibel zijn met Windows.
Ik kan dit oplossen door de status niet te laten controleren maar doe dit liever niet.

Is dit een bug???

[attachment deleted by admin]

Is een bekend probleem en als bug gerapporteerd. Het beveiligingscentrum van Vista registreert CIS niet. De fout ligt bij CIS in dit geval.

Je kunt de meldingen met een gerust hart uitschakelen. Het is beter op de zelf rapportage van CIS zelf te vertrouwen. Die is betrouwbaarder. Het beveiligingscentrum van Windows doet niets anders dan de zelfcontrole van applicaties doorgeven en gaat soms met de registratie in de mist. Het is minder stabiel dan de programma’s voor welke het een doorgeefluik is. :stuck_out_tongue:

Ah je bent er nog Eric.
Had wat gewacht met installeren nieuwe versie op andere pc - maar vandaag dan toch maar gedaan.
En direct op de manier zoals beschreven in andere thread (Eerst oude versie verwijderen).
Hierover een opmerking: Je krijgt van Comodo bericht dat er een upgrade is en de vraag of je die wil installeren - zou Comodo niet beter zeggen eerst oude versie te verwijderen???

Wat betreft verwittiging Windows : zal die uitschakelen.
Bedankt voor je antwoord.
Moet ik deze thread ergens afsluiten als opgelost?

Je hebt de keuze of je een schone installatie doet of een upgrade installatie. Ik doe vaak een schone installatie zeker bij een grote versie sprong, bijvoorbeeld van v7 naar v8, maar soms ook een upgrade. Upgrade van een grote versie sprong werkt ook. Je moet dan wel het oude profiel activeren als ik het me goed herinner. Soms kies ik voor makkelijk en doe ik een upgrade installatie.

Wat betreft verwittiging Windows : zal die uitschakelen. Bedankt voor je antwoord.
In Vista zou ik de waarschuwing uitschakelen vanwege de bug die CIS 8.2 heeft met de registratie.
Moet ik deze thread ergens afsluiten als opgelost?
Je kunt het topic gewoon open laten, dat is de gewoonte. Het is heel zelden dat we een topic afsluiten.