My configurations

Tror jag blivit helt snurrig. Vad sjutton är My configurations för något? Vad ska jag välja? Har det funnits där hela tiden? När jag installerade comodo firevall för något år så inte sjutton fanns dom med. Hittade dom när jag felsökte varför ett program inte fungerade.

Behöver jag ha något annat än brandväggen aktiverad? Vad gör dom andra alternativen?

Är det någon snäll människa som kan bringa lite klarhet i min just nu väldigt snurriga hjärna.

Hej,

My Configurations, eller Mina konfigurationer i den översatta versionen av CIS 3.9, består av fyra olika konfigurationer om man installerar hela Comodo Internet Security. Inte är de nya för i år, inte. :wink: Konfigurationerna innehåller olika kombinationer av inställningar.

Vilken programversion har du, CFP 3.0? :o I så fall hög tid att uppgradera till CIS 3.9. :wink:

Vad som bör vara aktiverat utöver brandväggen: Systemskydd (Defense+), Antivirus (om du installerar och vill använda det).

ja herrgud vad man missar i livet ;D Kör version 3.8 något ser det ut som.

Antivirus har jag så den kan jag ta bort, eller?

Alla konfigurationerna innehåller brandvägg eller är det bara den som gör det som har brandvägg? Vad är det för fördelar/nackdelar med de olika konfigurationerna. Vill ju ha så bra skydd som möjligt men samtidigt ska det inte var för många problem som gör att program inte kommer igenom brandväggen. Trött på att sitta och felsök varför saker inte fungerar :frowning:

Hehe, inte alltid lätt att hänga med. :wink:

Om du föredrar att använda ett annat antivirusprogram behöver du inte den delen av CIS. Men då missar du den fina minnesskannern i CIS 3.9. ;D

Konfigurationen Antivirus Security aktiverar inte brandväggen, men annars är den med i alla konfigurationer. Läs mer om dem i hjälpfilen. :wink: Proactive Security ger det starkaste skyddet, och flest varningar, men de avtar ändå snabbt. :slight_smile:

Jag använder Internet Security, men har ändrat inställningarna så att de motsvarar Proactive Security, tror jag.

Jämför resultaten av ett läcktest. :-La

Och installera CIS 3.9, så får du den fina svenska översättning som jag och tre till har gjort. :slight_smile:

Snabb som en vessla uppdaterade jag och fick Comodo på svenska. Bra jobbat killar får jag väl säga. Tror det kommer blir fler som använder comodo nu.

sen ytterliggare en fråga
Jag har gjort lite regler som nu ligger i Optimum security (det var visst den jag körde med innan). Går det att flytta över dom eller måste jag skriva om dom. Var en regel för ett p2p program bland annat.

Tack för diina snabba svar JoWa

Uppdaterade du, eller gjorde du en ren installation av 3.9?

Om du uppdaterade och har din konfiguration kvar, behöver du väl inte ”flytta över” något. Du kan fortsätta att använda Optimum Security, och eventuellt justera diverse inställningar. Sedan kan du exportera konfigurationen, som du sedan kan importera om du gör en ren installation av CIS. :-La

Jag uppdaterade. Är det någon skillnad på att göra en nyinstallation förutom att jag börjar om från början igen?

Några texter (profilnamn, policyer) förblir på engelska om du uppdaterar.

Och så får du ju möjlighet att installera minnesskannern (den gillar jag 8)) om du gör en nyinstallation. :smiley: :-TU

Jag föredrar nyinstallation vid större uppgraderingar, som 3.5 > 3.8 > 3.9. Men jag testar ju också beta- och RC-versioner. O0