Meerdere vragen Comodo IS 5.8

Ik heb dus net Comodo IS geinstalleerd.

Ik heb niets verandert in de installer , behalve dat ik geekbuddy niet hoef te installeren.

Moet ik nu nog dingen veranderen in Comodo IS 5.8 om meer veiliger te zijn ?

Bijvoorbeeld als ik de antivirus van stateful naar volledig zet , wat is er dan verandert , en is het dan veiliger ?

En het is nu ingesteld als Internet Security , wat als ik het naar Proactive security zet , wat verandert er en wordt me computer dan langzamer , en krijg ik dan meer popups , geld die popupverlaging dan nog wel in 5.8 ?

En in de firewall , moet ik daar nog wat veranderen ?

Bijvoorbeeld IPv6 filtering aanzetten ?

Of ARP-Cache bescherming aanzetten , en Gratuitous ARP-paketten blokkeren ?

En protocol-analyse aanzetten ?

Is dat veiliger ?

Verlaagt het me snelheid ?

En ik ben er net achter , dat bij de firewall staat , geen popup alarmen tonen ( verzoeken toestaan )

Is het dus geen uitgaande firewall meer ?

Zelfde als Windows Firewall dan ?

Moet ik dat uitzetten ?

En , ik heb nu zojuist op proactive gezet , is alles nu weer gereset ?

Hoi Mixxor,

Dat kan, de standaard installatie is ‘gemiddeld’ goed genoeg.
Je kunt in CIS heel veel heel zwaar beveiligen, het ligt er wel aan hoeveel ‘kennis’ je hebt van PC’s of dat zinvol is of niet

Bijvoorbeeld als ik de antivirus van stateful naar volledig zet , wat is er dan verandert , en is het dan veiliger ?
Dat kost meer 'performance' en zal iets eerder 'alarm' slaan dan stateful, maar de detectie is gelijk. Een ingepakte exe dat een virus bevat zal in volledige modus al een AV melding geven, in stateful pas als je die start, exe wordt uitgepakt, zit nog een exe in dat is een virus, dan gaat als nog je AV alarm af. In beide gevallen beschermd gaat alleen om de timing van alarm slaan.
En het is nu ingesteld als Internet Security , wat als ik het naar Proactive security zet , wat verandert er en wordt me computer dan langzamer , en krijg ik dan meer popups , geld die popupverlaging dan nog wel in 5.8 ?
Pro Actief, geeft i.d.d. meer alarmen, in principe is alleen Internet Security getweaked op minder alarmen.
En in de firewall , moet ik daar nog wat veranderen ?

Bijvoorbeeld IPv6 filtering aanzetten ?


Alleen als je Windows Vista of 7 hebt, of je op XP IPv6 met de hand hebt geinstalleerd.

Of ARP-Cache bescherming aanzetten , en Gratuitous ARP-paketten blokkeren ?
Deel je een lokaal netwerk met anderen? anders heeft het geen zin, dit beschermd alleen op lokale netwerken.
En protocol-analyse aanzetten ?

Is dat veiliger ?

Verlaagt het me snelheid ?


Zou ik niet doen, er zijn bijna geen of geen bekende virussen die daar gebruik van maken.

En ik ben er net achter , dat bij de firewall staat , geen popup alarmen tonen ( verzoeken toestaan )

Is het dus geen uitgaande firewall meer ?

Zelfde als Windows Firewall dan ?

Moet ik dat uitzetten ?


Ja ik zou de firewall aanpassen zodat je voor elk programma op z’n minst 1x een alarm krijgt dat het naar internet wil verbinden.

En , ik heb nu zojuist op proactive gezet , is alles nu weer gereset ?
Klopt die heeft een eigen 'profiel' met eigen instellingen, daar moet je alles weer opnieuw inrichten.

ik zit op een router , ik met mijn computer en mijn vader met een laptop en mijn broer met een laptop , dus ik kan die arp bescherming etc nu inschakelen of ?

In dat geval heb je een lokaal netwerk en is het meer dan aan te raden om ARP cache beveiliging in te schakelen. Het is de gebeitelde voet in de deur voor een inbraak op een lokaal netwerk. Dat geld eerst en vooral voor een draadloos netwerk omdat het voor iedereen te zien is; steek een antenne in de lucht en met de juiste tool is het prijsschieten.

De instelling “Gratuitous ARP-paketten blokkeren” is bedoeld voor de situatie waar je netwerk wordt aangevallen. Ik heb deze uit staan.