Dit komt uit de MalwareBytes log:
Bestanden gedetecteerd: 1
c:\program files\comodo\comodo internet security\quarantine\737f7e53-ab85-444c-ae86-f2be608ab4fc.data (PUP.Optional.InstallIQ.A)
Nu had ik gisteren ook Malwarebites laten lopen en toen vond hij meerdere bestanden (geen enkele andere in C) en ook deze.
Ik heb Malwarebytes alles laten vernietigen.
Daarna geen mogelijkheid meer Windows op te starten.
Heb Dell diagnostics laten lopen - niets mis met hardware.
Ben dan via Acronis naar Image van 10/10 teruggekeerd. Daarna terug Malwarebytes laten lopen. Nu is de enige infectie deze.
Ik durf die echter niet meer verwijderen.
Ik ben bij Comodo in de quarantaine gaan kijken. Daar zitten een aantal zaken in quarantaine maar niets dat op datgene wat Malwarebytes vindt lijkt (zie bijvoegsel)
De namen voor malware zijn vaak verschillend voor de diverse anti malware programma’s.
Als een virus in de quarantaine van een av programma staat dan kan deze geen kwaad meer doen. Andere anti virus of anti malware programma’s kunnen deze wel zien en zullen aanslaan als een valse hond…
Er zijn twee keuzen in deze situatie:
Schoon de CIS quarantaine op
Negeer de melding van MBAM
Ik heb geen idee waarom MBAM je Windows kreupel heeft gemaakt. Het is waarschijnlijk een probleem met MBAM. Draai je MBAM louter als on demand scanner (als in hij draait niet op de achtergrond)?
Sorry Eric - ik schijn nooit gereageerd te hebben op je vraag.
Ik start MBAM steeds als on demand.
Wat ik nooit meer zal doen is MBAM zomaar laten opkuisen
Weet niet hoe ik thread als “opgelost” moet markeren