Kan inte installera comodo internet sec.

När jag skall installera programmet får ett felmeddelande om en bugg och installationen avbryts,kör jag diagnostikverktyget kan jag få igång antingen brandväggen eller antivirusdelen samma sak om jag använder add alternativet från kontrollpanelen.
Har hämtat installationsfilen flera gånger och provat med olika får samma varje gång.

http://img519.imageshack.us/img519/3470/nyttbitmappsbild.png

http://img191.imageshack.us/img191/1117/nyttbitmappsbild2.png

http://img684.imageshack.us/img684/2089/nyttbitmappsbild3.png

Hej,

Då du tidigare har haft CIS installerat, misstänker jag att det inte har avinstallerats ordentligt. Jag brukar använda Revo Uninstaller. Det finns också ett städverktyg här.

Enligt ett tidigare inlägg har du AVG installerat. Det är förstås upp till dig om du skall behålla det eller inte, men det finns en AVG Remover:wink:

Detta är en annan dator provar ändå länken.Denna dator hade online armor och avira installerat innan du har inga removers för dom ?

Tog bort på vanligt vis via kontrollpanelen

Aha. :smiley:

Kanske dessa sidor kan hjälpa?

AntiVir

Online Armor

Räckte med cis clean tool länken tack så mycket för jättesnabb support.

Märkte en grej systemstatusrutan har en flik uppdatera nu när man använder den ber den om att starta om systemet men när systemet startar om är fortfarnde inte uppdateringen gjord man får välja uppdatera inne i antivirusmenyen för att det skall funka.

Oops nu ser grabben inga servers när han skall spela cs programmet steam är tillåtet även HL2 vet du vad det beror på inga inkommande anslutningar ?

OK. Du kanske ändå skall ta en titt i Enhetshanteraren. Jag har tidigare testa OA, och nu såg jag att de nämnda OADriver, OAMon, OANet fanns kvar…

Efter installation och omstart laddas den senaste kompletta databasen, f.n. 3823 ned. Omstart. Sedan laddas kompletterande uppdateringar ned, så att databasen blir helt uppdaterad.

Om något/några program behöver inkommande anslutningar, bör man i Lönnportsguiden välja alternativet Varna mig för inkommande anslutningar… Hur ser reglerna för programmen i fråga ut? Vill man tillåta all trafik, kan man välja Betrott program i Nätverkssäkerhetspolicy.

Inga av dom processerna är kvar.

Ok då förstår jag kändes som det första alternativ inte fungerade.

Det kommer ju upp en flagga som frågar om spelet när man startar det och vi väljer tillåt där då läggs ju spelet som något man tillåter.
Men han hittar inga servers när han skall spela på internet

De är inte processer. Högerklicka på Den här datorn, Hantera, Enhetshanteraren. Menyn Visa: Visa dolda enheter. Klicka på + till vänster om Icke-Plug and Play-drivrutiner.

Kan du se att programmet/spelet har spärrats i Visa händelser för brandväggen?

Hittade inte mycket nytt om CS, men här är en olöst tråd: https://forums.comodo.com/empty-t49886.0.html 88)

Fanns inga drivers där heller så online armor är ren verkar det som.

Verkar ju skumt det där med cs varför kan man inte servrarna i steams lista återkom gärna om det poppar någon ide

Tack för hjälpen

Ska kolla om port forward har någon ide

Vet du om någon bra översättning finns på denna guiden ?
https://forums.comodo.com/frequently-asked-questions-faq-for-comodo-firewall/how-to-understanding-creating-network-control-rules-properly-t1125.0.html;msg7197#msg7197

Man kan ju, i brist på bättre, låta Google översätta. :wink:

CS använder portarna TCP 27020-27039 UDP 1200, 27000-27015

Hur lägger jag in detta på enklaste sätt och hur ändrar jag tillbaks om det ej hjälper.

Nätverkssäkerhetspolicy, markera programmet, Ändra… Där kan du lägga till, ta bort och ändra regler. Där kan du skapa regler för enskilda portar eller portintervall, TCP och UDP.

Alla regler för ett program kan lätt tas bort i Nätverkssäkerhetspolicy, om du vill börja på nytt.

Finns fyra val där

Källadress | Måladress | Källport | Målport

Behöver ja göra så på alla valen första 2 går ju inte där handlar det om ip nummer

Källadress och Måladress får du låta vara Alla om du inte vet exakta adresser. Under Källport och Målport anger du porten/portintervallet. Och glöm inte att välja rätt protokoll (TCP, UDP).

Vill påpeka att jag inte är expert på portar och annat nätverksrelaterat…

Tack för hjälpen fortsätter med detta imorgon känns som vi är på rätt väg i alla fall

Dök upp ett hot nu när jag defragmentera en dator men jag kan inte hitta det i sökvägen som uppges ej heller ta bort det

C:documents and settings/namn/lokala inställningar/temp/setup.exe Heur.suspicius@25962291 Händelse dektektera

Vilket alternativ valde du då varningen visades?

Vad händer vid manuell skanning?

Skapa också tillåtande globala regler för portarna. :wink:

Vid manuell scanning plockade jag bort filen .Men varför hittar jag inte sökvägen till filen på datorn är det en dold fil?

Hittar fortfarande inga servers på cs Globala regler var hittar jag dom inställningarna ?

Fattar inte varför just cs strular andra portar i andra spel hittar ju brandväggen direkt

Lokala inställningar är en dold mapp, men om filen var dold vet jag inte. :wink:

Globala regler finns i samma fönster som programregler. Det är den andra fliken i Nätverkssäkerhetspolicy.

Men en kanske enklare lösning: ta bort alla regler för CS. Lägg alla CS-filer i Mina säkra filer. Försök igen. Eventuellt kan du använda brandväggens Inlärningsläge.

Löste CS problemet genom att högerklicka på startfälts ikonen och välja servrar där kanske fungerar det i huvudfönstret från steam sedan.

Tack