Internet security problem touchpad

Hej!
Har nyligen installerat CIS (Compaq Netbook 311C och XP) och det fungerar bra men jag har ett lite problem och det är att touchpaden bara fungerar i vissa program.

Rättare sagt är det bonusfunktionerna (scroll, zoom och rotate) i touchpaden som inte fungerar i tex internet explorer (fungerar i vissa andra program). Programvaran för dessa funktioner heter apoint.exe.

Om man tittar i listan över “Defense events” så finns apoint med vilket är lite märkligt då den finns med i “My own safe Places” och även i tillåtna utgivare av programvaror.

Några ideer om hur jag kan lösa detta?

/Daniel

Hej,

Antar att det är detta program (denna version?) det gäller?

Att det fungerar för vissa program, och inte för andra, gör mig nyfiken på vad det står i Defense+ Events/Systemskyddshändelser. Om du trycker på Mer… i det fönstret, öppnas loggvisaren, och du kan exportera loggen som html. Kopiera det som har med apoint.exe att göra och klistra in här.

Jag extraherade Alps-filerna, och noterade att inga filer är signerade, och de känns inte heller igen av CIS, så se till att alla filer finns My Own Safe Files/Mina egna säkra filer. Det går att lägga till hela mappar.

Vilken CIS-version har du, 4.0.141842.828?

Hej!
Jag får återkomma ikväll när jag har netbooken framför mig. Vet att jag provade att lägga till filen apoint.exe i mina säkra filer och då sa den att filen redan fanns. Menar du att jag ska inkludera hela mappen där apoint.exe finns?

/Daniel

COMODO Internet Security Free - Log Viewer Logs
Table : Defense+ Events
Date Created : 2010-04-13 18:12:52
Filter : [Date] BETWEEN 4/13/2010 12:00:00 AM AND 4/14/2010 12:00:00 AM
Records count : 3
Date Application Flags Target
4/13/2010 6:06:20 PM C:\Program\Apoint2K\Apoint.exe Direct Keyboard Access
4/13/2010 6:06:54 PM C:\Program\Apoint2K\Apoint.exe Direct Keyboard Access
4/13/2010 6:06:54 PM C:\Program\Apoint2K\Apoint.exe Direct Keyboard Access
End of The Report

CIS version 4.0.135239.742

Hej igen,

Öppna CIS, Defense+, Advanced, Computer Security Policy.

Om Apoint.exe finns i listan, ta bort det eller markera det, Edit…, Access Rights, se till Keyboard är Allow.

Och uppdatera CIS: More… Check for Updates. :wink:

HEJ!!!
Tackar för grym snabb och bra respons! Ser ut som det lilla problemet är borta!

Tackar och bockar!

Uppdaterar nu…

/Daniel

Förträffligt. :slight_smile: :-TU