HELP!!!

DUTCH

‘‘I wright this message in dutch because my english is not that good. i have read a message on the forum in dutch when i searching for something and i came to here. but i don’t know where the dutch forum is so i wright it here.’’

Beste Nederlandse Forummoderators,

Ik moest een nieuwe viruscanner installeren aangezien mijn gratis proefversie afgelopen was. En ik gebruikte altijd avast free antivirus en die beviel me ook altijd goed. Mocht je denken waarom ik die nu niet meer heb is omdat ik een back-up moest doen en ik vervolgens een proefversie van mc-afee kreeg en daar zit weer firewall op en bij avast niet
Dus dan is het handiger om een paar weken hem te gebruiken. Maar a fijn ik moest een nieuwe hebben en natuurlijk had ik avast in me hoofd maar ik dacht toch nog even te zoeken wat nu op dit moment de beste gratis virusscanner heeft. En ik dacht ik geef jullie een kans. En een site zette jullie op nummer 1 en jullie hadden ook firewall ik dacht allemaal prima ja, Dus installeren.

Progamma geinstalleerd, en klaar is kees. Nu kwam daar te staan virus ik dacht meteen wat is dit voor spam diens maarja erop klikken moest ik dus een scan doen heb dat gedaan en moest mijn computer herstarten. Toen ik dat had gedaan en weer op mijn start pagina kwam. Klikte ik op enternet wat ook al traag was dankzij de viruscanner maar ik wou op mijn tik balkje facebook intypen dat kon opeens niet ik dacht oke vreemd? Dus ik klik op extra pagina en kon daarop op google komen via meest gebruikt en vervolgens op google kon ik ook niets intypen. dus ik ging mijn computer afmelden stond hij vervolgens al langer dan 7 minuten op afmelden dus heb ik hem maar afgesloten via de omweg lang knopje inhouden, en weer opstarten zwart beeld niks maakt wel geluid de pc maar zie niks ik dacht eerst van ff geduld maar nee dat hielp niet normaal naar 2 sec zie ik al wat in beeld en nu niet vond dat al vreemd. Meerdere keren aangedaan via knopje inhouden kon ook niet anders en dat hielp dus niet. Nu heb ik via mijn laprop een special back-up knopje en dat hielp ook niet tja geen beeld he.

Dus mijn laptop is nu stuk dankzij jullie geweldige software…

Nog wat info over mijn laptop:
Naam: lenovo y500
Processor i5 2.3 ghz met turbo tot 3.1/3.2 ghz quad core
Videokaart nvidea geforce 650m 5 gddr 2gb
Entern geheugen 8 gb
Harde schrijf 500 gb
Software windows 8
En nog geen 9 maande oude laptop

Ps sorry voor mogelijke fouten en diprubbish* spelling doe dit via mobiel omdat mijn laptop kadoek is

En wat nu te doen gaan jullie voor mij een nieuwe laptop betalen? Ik laat het hier niet bij zitten desnoods sleep ik jullie voor de rechter als dat mogelijk is. En zou graag binnen 2 weken antwoord krijgen.