Godkänna alla program i brandväggen

Hej!

Jag gör en chansning, jag gjorde en snabbsökning men hittade inte…
Går det, och vart i så fall?, ställa in så att man måste godkänna ALLA (inkl. kända) program för “tillträde” till Internet i brandväggen?
Jag vill med andra ord inte att brandväggen själv skall avgöra om programmen är betrodda eller inte.

Och går det, och vart i så fall, att stänga av brandväggen mot systemet?, det är lite jobbigt varje gång man ska installera ett program att få dessa frågor, eller ställa om att det är en installation etc. Jag önskar enbart en internetbrandvägg av comodon, om det är möjligt…?

Men givetvis så är den första frågan den viktigaste. (B)

Hej och välkommen :slight_smile:

För att själv godkänna alla program, ändra bara Firewall Security Level som du hittar t.ex. under Summary eller från tray-ikonen. Från början står den på Safe Mode. Ändra till Custom Policy Mode så skall du få de frågor du vill ha.

Nästa fråga gäller Defense+ förstår jag. Även detta är enkelt att ändra från Summary. Jag antar att det står Clean PC Mode, tryck bara där så kommer Defense+ Settings fram.

Det är dock viktigt att veta att brandväggen inte längre är lika läck-säker om man avaktiverar D+. Har för mig att man kan ställa in den på ett säkert sätt om man väljer att inte ha D+ aktiverat, men jag vet inte hur, förutom att jag tror man kan välja något vid installationen av brandväggen.

LA

Tack så mycket!

Jag håller på och kikar på CIS 3.5 B2 och känner att jag verkligen vill ge Comodo en chans nu. Testade brandväggen för ett par månader sedan, men orkade inte helt ut…
Jag hoppas att AV-delen håller måttet (har inte sett någon test), men eicar hittas/stoppas skapligt bra i alla fall (såg dock lite dåligt ut via https och i komprimerade filer). Men med andra ord inte sämre än något annat AV program. Brandväggen har fått toppbetyg och får jag bara kläm på den och ork så ska det gå…

Gott att höra :slight_smile:

Jag tror inte att man skall förvänta sig för mycket av AV-delen än på några månader, men jag vet att utvecklarna är mycket nöjda med själva AV-motorn - snabb och effektiv - och att arbete pågår världen över för att samla in signaturer. Senare (kanske i höst, jag är osäker på det) skall AV-motorn även kunna hantera komprimerade filer på ett effektivt och säkert sätt!

LA