Foutmeldingen [opgelost]

Hallo,

ik krijg steeds een foutmelding : “De Defense+ module functioneert niet correct!”

Wanneer ik een diagnose laat doen dan is er blijkbaar niets aan de hand.

“De diagnosesoftware heeft geen probleem gevonden met je installatie.”

Het programma gedeinstalleerd, (ook met de cleaner CIS Clean-up Tool) en opnieuw geinstalleerd maar het blijft hetzelfde.

Wanneer ik probeer te updaten krijg ik error: 0x80004002 en geen update.

Comodo Internet Security Premium

Ik gebruik versie 5.8.213334.2131

maar met de Virus Database versie: 0

Ik kan inmiddels wel wat hulp gebruiken.

Bij voorbaat dank!

Hoi grafcom,

Het beste startpunt in deze is nu het Windows Eventlog, daar staat waarschijnlijk een ‘Error’ in met cmdagent.exe die lijkt te crashen op je systeem.

Kun je controleren of je na het starten van de PC via taakbeheer (alle processen tonen) cmdagent.exe in de lijst van actieve processen hebt staan?
cfp.exe zou daar ook in moeten staan.

Hallo Ronny,

ctr alt del voor Taakbeheer en dan onder processen? (waar alle processen tonen?)

Ja ik zie daar cmdagent.exe en cfp.exe staan.

Dank voor je snelle reactie

Groet

Dan is de volgende halte start, uitvoeren, eventvwr en dan in Systeemlogboek opzoek naar rode bordjes, kijken of daar iets van Comodo tussen staat.

Heb je andere security software geïnstalleerd of gehad?

Onder Toepassing 4 x rood met de volgende melding:

“Kan de registervermelding DllName voor {CF7639F3-ABA2-41DB-97F2-81E2C5DBFC5D} niet opvragen. Deze wordt niet geladen. Mogelijke oorzaak: een foutieve registratie.”

Onder Beveiliging - Systeem en Internet Explorer geen rode bordjes

Edit

Geen andere security programma’s hier op gehad. Comodo draait al geruime tijd goed.
Misschien ontstaan na de laatste grote update?

Hoi,

Kun je kijken of je in de %temp% folder een installatie log hebt staan van CIS, iets in de vorm van “COMODO Internet Security_11-10-11 11.53.50” maar dan met jou datum/tijd van installatie.

Ronny,

ik heb vanmorgen alles opnieuw gewist en daarna opnieuw geïnstalleerd.

De enige verandering die ik gedaan heb is CIS op een andere partitie geplaatst als voorheen, ditmaal op een partitie van de C schijf i.p.v. een (fysiek) andere schijf.

Het zal toch niet daarmee te maken hebben gehad maar…

Het werkt weer allemaal !!!

Nogmaals dank voor je hulp!

Dat is zeker belangrijke informatie, die zal ik doorspelen naar het ontwikkelteam!
Dank je en mocht je de Nederlandse vertaling gebruiken en fouten ontdekken dan hoor ik het graag.

Gr Ronny