Firewall even vertellen dat die site goed is

Van een topic bij helpmij forum, krijg ik de info om mijn firewall even vertellen dat die site goed is. Maar ik geen idee hoe/waar ik zo iets moet in de Comodo firewall?

Comodo Firewall zou daar geen invloed op hebben normaliter. Tenzij je webadressen hebt toegevoegd aan Geblokkeerde Sites.

Ik zie in het topic dat je Avast en Avira tegelijkertijd draait. We raden als vuistregel af om twee veiligheidsprogramma’s van dezelfde soort tegelijkertijd te draaien; er is dan een gerede kans dat er compatibiliteitsproblemen optreden.

Schakel beide eens tijdelijk uit en kijk wat er gebeurt.

Ik heb wel toevoegingen op mijn Firewall, maar die hebben betrekking op het Dorifel virus en dus geen enkel causaal verband met de genoemde website van RTL XL

Kan jij mij aangeven waar je dat leest?

Heb nog even nagelezen en zie dat je enkel Avira gebruikt.

Kun je kijken wat er gebeurt als je Avira tijdelijk uitschakelt?

Gebruik je een lijst in je hosts file om bijvoorbeeld advertenties of andere ongewenst website te filteren? Bijvoorbeeld Spybot Search and Destroy heeft zo’n lijst die je kunt toevoegen.

Avira uitschakelen heeft geen invloed, website wordt geopend, maar blijft daarna staan op “Video wordt geladen…”

Ik gebruik geen S&D. Volgens mij heb je standaard een hosts file, maar daar heb ik sinds de verse installatie van drie weken gelden nog niet aangezeten. Kan even hostman installeren om te bekijken of daar iets in zit wat het probleem veroorzaakt, maar dan moet ik wel weten welke entrie ik specifiek moet gaan zoeken?

Verder gebruik ik in Firefox Adblock+ en Ghostery, maar die zijn beide disabled voor het domein van RTL XL.

Aan IE9 heb ik totaal niets veranderd, dus die staat zo origineel als dat is geinstalleerd met W7, maar ook daarmee komt de website niet verder dan “Video wordt geladen…”

Als er dingen in de hosts file staan dan is het handigste voor testen om alle toegevoegde entries te verwijderen. Als dat het probleem oplost dan kun je de zoektocht daar verder zetten.

Even een long shot. Zijn je drivers voor je grafische kaart up to date? Plugins vertrouwen steeds meer op hardware acceleratie dus is soms de driver van invloed.

Interesting, hosts file is leeg.

Ja de VGA drivers zijn update, laatste versie geinstalleerd Nvidia GeForce 306.23 WHQL bij de verse W7 install

Heb je ooit andere veiligheidsprogramma’s geinstalleerd gehad dan degene die nu aktief zijn?

Als dat het geval is draai dan voor de voorheen geïnstalleerde veiligheidsprogramma’s clean up tools. Hier bij Eset kun je een lijst met links naar clean up tools vinden: ESET Knowledgebase .

Nee, totaal niet. Ik heb deze PC net een maand geleden opnieuw opgebouwd en geïnstalleerd. Daarbij gebruik ik alleen Comodo en Avira. De programma’s van MS die tijdens installatie van W7 meekomen, zoals defender en Windows firewall zijn per service direct uitgeschakeld.

Dit is een apart probleem. Heb je restricties gezet met EMET?

Om te zien of de Comodo Firewall een rol speelt zou je even de Firewall willen uitschakelen en zien of dat helpt of niet. Denk eraan de firewall weer aan te zetten (je wordt niet na x minuten gewaarschuwd). Zou je ook de D+ logs willen bekijken om te zien of daar Silverlight gerapporteerd wordt? Eventueel kun je een screenshot posten.

EMET? Dat zegt totaal niets en ben er ook niet mee bekend. Wat moet/kan ik daarmee?

CCleaner gedraaid; Comodo uitgezet, daarna RTL XL benaderd met zowel FF als IE9, maar in beide gevallen blijft scherm op “Video wordt geladen staan…”

Defense+ logboek bekeken en daar staat twee melding van Silverlight in van 16 september, en dus niet van de afgelopen dagen.

C:\Program Files\Microsoft Silverlight\5.1.10411.0\Silverlight.Configuration.exe

Online Gescanned en Veilig bevonden

Klik eens op EMET in de vorige post.

CCleaner gedraaid; Comodo uitgezet, daarna RTL XL benaderd met zowel FF als IE9, maar in beide gevallen blijft scherm op "Video wordt geladen staan....."

Defense+ logboek bekeken en daar staat twee melding van Silverlight in van 16 september, en dus niet van de afgelopen dagen.

C:\Program Files\Microsoft Silverlight\5.1.10411.0\Silverlight.Configuration.exe

Online Gescanned en Veilig bevonden

Probeer Defense + eens helemaal uit te schakelen en probeer de RTL XL web site nog een keer. Ga naar Defense + Instellingen → tabblad Algemeen → vink nu aan “deactiveer Defense+ permanent (vereist herstarten van de computer)” → herstart computer. (de aanduidingen van de gebruikers interface die ik geef zijn bij benadering; ik gebruik normaal de Engelse UI en gebruik nu de mod preview v6 dus kan niet even de UI naar NL zetten om te spieken).

Probeer nu de web site nog een keer. Vergeet niet D+ weer terug aan te zetten na het experiment.

Dat had ik gedaan en gelezen. Maar ik ken het niet en om het nu zo maar rücksichtslos te installeren, wil ik graag weten waarom.

Experiment uitgebreid door naast D+, ook de firewall en Avira volledig uit te zetten. DNS geflushed en CCleaner gedraaid. Na reboot allereerst via IE9 geprobeerd en daarna via Firefox, maar helaas blijft de melding staan “De video wordt geladen… (een moment geduld a.u.b.)”

Intussen ook reactie vanuit MS forum gekregen

Bedenk bijvoorbeeld dat DRM een ingewikkeld samenspel is van hardware, software. Je hardware moet compatibel zijn met DRM. Het kan zijn dat Silverlight niet kan vaststellen dat je hardware DRM compatibel is.

sorry, dat is kletskoek. DRM is zuiver software.

Ik vroeg me af of je misschien restricties had aangezet via EMET. Dat was louter een diagnostische vraag en geen suggestie het te gaan gebruiken.

Experiment uitgebreid door naast D+, ook de firewall en Avira volledig uit te zetten. DNS geflushed en CCleaner gedraaid. Na reboot allereerst via IE9 geprobeerd en daarna via Firefox, maar helaas blijft de melding staan "De video wordt geladen..... (een moment geduld a.u.b.)"

Intussen ook reactie vanuit MS forum gekregen

Comodo Firewall is nu uitgesloten als mogelijke oorzaak. De oorzaak ligt ergens anders al weet ik niet waar dat is.

Inderdaad, dat vermoeden had ik ook al. En Avira ook. En het licht ook niet aan Silverlight, want die software wordt tegenwoordig ook gebruikt door uitzending gemist van de publieke omroep en daar werkt het wel gewoon zonder problemen.

Of het is totaal iets anders of het ligt aan de website van RTL XL?

Bedankt voor je hulp :-TU

[EDIT]

Via Helpmij/forum kreeg een link van deze site http://www.damnthoseproblems.com/?p=308

Waarvan ik beide oplossingen heb doorgevoerd en kan RTL XL bekijken met zowel IE9 als Firefox.

Dank voor de link naar de oplossing. Dat was interessant om te zien dat het een instellingen probleem betreft voor zowel IE9 en FF. Omdat het probleem twee browsers betreft denk je dat het probleem niet in de browser instellingen zal liggen.