Comodos AntiSpam

Hej!
är det någon som har en manual på svenska till Comodos AntiSpam ?
eller en adress till en sida på nätet som beskriver enkelt hur man använder det programmet med Outlook Express 6 och Mozilla Thunderbird?

Comodos AntiSpam for dummies fast på svenska.

Hej Cacke, och välkommen till Comodos forum!

Jag hittade en tråd om detta. :slight_smile: Hoppas att den hjälper dig att komma igång med programmet. :wink:

Hej JoWa igen
Tack.
vet du nå fler antispam för jag blev inte hjälpt (:NRD)

Hej Cacke,

Tyvärr har jag själv inte mycket att komma med på området, då jag inte använder Comodo AntiSpam (eller något annat antispamprogram heller).

Kanske någon annan här kan hjälpa dig, eller känner till någon instruktion på svenska.

Jag använder Spamihilator

http://www.spamihilator.com/

Dock är det på engelska.

Edit: Fel av mig, det finns visst en svensk språkfil, dock använder jag ej den ( http://www.spamihilator.com/download/langpacks )

Såg i en gammal tidning att Spamfighter nämndes - Gratis skräppostfilter för Outlook / Express, Thunderbird, Windows Live Mail och Windows Mail - SPAMfighter , fast det passar bara till Outlook, Outlook Express och Windows Mail

Förut hade jag Comodos AntiSpam installerat och tyckte det fungerade bra för min typ av mailtrafik.

Men efter ominstallation av Windows och allt på datorn och att jag uppdaterade brandväggen till v 2.4 så fick jag inte AntiSpam att installeras.

I den vevan skickade Windows uppdate ett bättre skräppostfilter till MS Outlook så jag slutade försöka installera AntiSpam.

(:AGY) Det fanns också en stor nackdel med Comodos AntiSpam: Det filtret bygger ju på att man tar emot mail som man i AntiSpam markerat som godkända sändare för. Om någon som jag ännu inte godkänt skickar mail och det ligger i väntan på godkännande så får mailsändaren mottaga ett meddelande som säger att jag har ett spamfilter och att man kan komma igenom det om man låter sig bli godkänd. Godkännandebegäran skall skickas till min dator tillsammans med ett kodord jag angett. Jag tyckte den skylt som visades om detta var väldigt tydlig.

Men flera gånger hände det att mailsändare som inte omedelbart kom igenom, eller som jag inte hann godkänna, läste skylten slarvigt eller inte förstod innebörden. Man avbröt sitt mailskickförsök. Denna reaktion hörde jag också att andra som använde AntiSpam tyckte störde.

Någon som försökt skicka mail till mig från en mail-lista trodde att han fått in allvarligt virus eller trojan i sin dator via mail-listan och stängde i panik av sin dator. Och gick och ringde …till mig… och frågade hur man rensade bort virus och trojaner. Han hade visst också varit på väg att slänga ut datorn…när han halvläst AntiSpams skylt och kastat sig på avstängningsknappen innan han läst klart.

På den tiden fick jag höra i telefonsamtal med ComHems support att de hade satt in ett generellt spamfilter i sina mailservrar. När jag frågade hur det fungerade och när de installerat det så visste han inte. Då skickade jag ett mail till deras support med litet mer specificerade frågor. Svaret dröjde dock några veckor.

Om jag sedan var bortrest eller bara inte öppnade mailboxen på några dagar minns jag inte. Men supporttjejen som hade blivit satt på att besvara mina mailade frågor hade blivit helt knäckt och uppgiven, trots att hon visst ansåg sig vara en riktig hävert på att ta sig igenom i alla slags IT-sammanhang, när hon inte kom förbi mitt spamfilter. Något sådant effektivt hade hon aldrig stött på… :BNC

Nu undrar jag hur det är med Comodos AntiSpam numera. Funkar det att installera? Och går det att ha samtidigt som nya Firewall v 3.5 CIS ? Eller kommer AntiSpam att integereras i IS som med Antivirus?

Någon här som vet?

/Silfver