comodo V6 veroorzaakt vastloper

ik heb sinds een paar weken comodo internet security premium 6.0.2566.2708 draaien en ik heb sinds ik v6 geïnstalleerd en heb sinds die tijd ook last van vastlopers. meestal bij een pop-up melding van PING.EXE naar een legitieme ip van Microsoft. wanneer ik op de pop-up geageer loopt de computer gedeeltelijk vast (pop-up venster reageert volledig NIET, taakbeheer is niet meer oproepbaar, windows loopt vast bij (poging) afsluiten, geen programma’s kunnen openen (compleet vastslaan) wel kan ik een reeds geopende firefox venster blijven bedienen en kan ik ook gewoon mijn documenten map openen (geen documenten zelf)
Helaas kan ik geen installer vinden van v5.12 want ik had daar dus helemaal geen problemen mee en vond de bediening ook velen maler fijner dan v6 (zoals autorun en killswitch los van CIS)
ik heb de computer al geprobeerd uit te lezen met WhoCrashed: Geen foutmelding gevonden.

Hoi,

Hier hosten ze nog oude versies;
www.filehorse.com/software-firewalls-and-security/

Even je 32 of 64 bits versie kiezen en dan naar het tabje ‘old-versions’

Gr Ronny

thnx! ik blijf voorlopig mooi op 5.12 werken tot bij V6 de kinderziektes er uit zijn. (zoals deze rara vastloper en de taal ondersteuning etc.)

nou, dankzij de unistaller kan ik heel windows gaan herinstalleren!!! muis toetsenbord en randapparatuur werken niet meer… daar gaat een vrije dinsdag!!!

Dat klinkt beroerd, ook een herstart helpt niet? doen muis/toetsenbord het wel in de bios?

nope, dankzij de herstart werkte het niet meer, ik heb een andere usb muis aangesloten en kon toen nog iets doen, het toetsenbord deed het wel bij de keuze menu (met de F8 knop)
ik heb nu inmiddels win7 opnieuw geïnstalleerd. en versie 5.12 er opstaan. stukke beter zo.
ik blijf voorlopig mooi uit de buurt van V6 :o

ik kan me niet voorstellen dat er niet meer van dit soort klachten zijn. >:-D
vanaf het moment dat ik comodo geinstalleerd heb, werkt niets meer. volgens mij is het malware… :-TD
ik draai op vista met een AVG2014. ik wilde alleen een firewall, maar bij comodo krijg je zoveel meer :((((
ongevraagd is er dus nog een AV geinstalleerd wat een conflict oplevert. Bij opstarten loopt alles vast. >:(
In safe mode de-installeren lukt niet, ik moet nu op de PC bij mn baas klagen! :P0l
wat ik hier op het forum zie stemt me niet hoopvol ! :-
Ik zou zeggen , geef me een tool om comodo permanent te verwijderen of geld voor een nieuwe PC…

Om CIS in geval van nood te verwijderen boot in Safe Mode en gebruik Geekbuddy removal tool. Als die klaar is boot dan terug naar Windows.

Als je aparte downloads zoekt voor Comodo Firewall, AV of Internet Suite dan kun je die o.a. hier vinden.

Mocht je in het verleden nog andere veiligheidsprogramma’s geinstalleerd gehad hebben dan raden we aan removal tools voor deze producten te draaien. Soms wordt een programma niet compleet gedeinstalleerd en blijft er een driver of service achter. Dat kan allerlei vage klachten veroorzaken. Na draaien deze tools heb je een schoon uitgangspunt. Een lijst met deze tools kun je hier vinden: ESET Knowledgebase .