Comodo-programagenten är inte igång!

Jag har använt Comodo i flera år och först nu fått fel på den.

Dessa fel har uppstått:

1. Comodo-programagenten är inte igång!
Kvittar hur jag än gör så får jag detta felmeddelande

2. Nya virusdatabasen kan inte uppdateras
Felmeddelande: “Uppdatera misslyckades. Felkod 0x800705aa. Insufficient system resource exist to complete the requested service.” Detta verkar vara ett Windowsmeddelande.

3. Jag har sedan en tid fått börja godkänna eller inte godkänna brandväggshändleser. Ex.vis att godkänna att ett program får köras. Det har jag aldrig behövt förut.

Vad är fel och hur löser man problemet?

EDIT:
Allt verkar fungera som vanligt annars. Bara det att den inte kan uppdatera virusdatabasen.

Jag försökte avinstallera Comodo men det går inte!!!

  1. Jag stände av Comodo
  2. Valde Unistal
  3. Fel på avinstalleraren
  • Vad har hänt med min Comodo Internet security som fungerat länge utan problem?
  • Hur avinstallerar man den så att jag kan installera om den?

Jag har läst runt på nätet och det verkar inte finnas någon som kan svara!?

NÅGON?

gå till C:\ProgramData\Comodo\Installer om du har windows 7, installera cis och nu ska du kunna avinstallera cis. när det är klart installera CIS. Om det inte går adda mig på skype.

OK!
Tack för hjälpen!

Jag har dock Win XP. Kanske går ändå.

Tyvärr finns inte C:\ProgramData\Comodo\Installer

Vad gör jag nu?

Jag har nu försökt allt!
Det går inte att ta bort Comodo!!!

Unistall/ta bort finns inte! Det finns för alla andra program men inte för Comodo.
Hur raderar man Comodo?

Allt fungerar annars det är bara virusfilerna som inte kan uppdateras, verkar det som.

JAG LÖSTE DET!!!

Jag raderade hela mappen med Comodo i.
Därefter körde jag det skript som någon gjort här på forumet som skall radera allt övreigt.

Därefter installerade jag Conodo på nytt, men det gick inte!
Jag fickk ett flemelddelande: “windows installer service could not be accessed”

Jag sökte på denna mening och hamnade hos Microsoft. Där skulle man då gå in i cmd och skriva lite och trycka på enter emellanåt osv.

Jag startade om datorn och installerade Comodo hur lätt som helst.

En sak som jag upptäckte var att Comodo är helt annorlunda nu än den jag hade. Denna verkar enklare i första anblicken men en knapptryckning och man har allt igen. Denna sköter sig själv också, den andra fick jag hela tiden godkänna eller icke godkänna allt som dök upp.

Nu kan man ju jobba igen…