Comodo och Outlook problem

Hej!
Har fått hjälp här tidigare några gånger så jag tänkte att jag ställer frågan här: har fått problem med att min outlook express inte får in några meddelanden (epost). Det fungerar att skicka och det ser ut som om den försöker hämta hos servern (telia), inga felmeddelanden kommer upp.

Min fundering är om det i och med sista uppgraderingen av CIS kan ha ändrats något så att det blir problem nu? Var borde jag hittade loggen som visar att det är CIS som stoppar eposten?

CIS premium version: 5.5.195786.1383
XP SP3

Förstår ni frågan och problemet och behövs mer info?

Mvh
Daniel

Hej,

Titta i Händelser för Brandvägg och Systemskydd på respektive flik i programmet. Om CIS av någon anledning blockerar Outlook Express, bör du se det där.

Hej!
Har tittat igenom loggen (Firewall, antivirus och defense+ events) och det finns inga händelse som har anknytning till outlook. Med andra cis är inte orsaken till detta?

/Daniel

Hej,

Troligen inte. Du kan ändå gå till Network Security Policy, fliken Application Rules och se till att Outlook Express behandlas som Email Client.

Kontrollera också i Outlook Express att rätt port är inställd för POP3. Skall vara port 110 enligt denna giude: Kontakta oss – Telia.se