Översatt från originalämne:
Hej,
Goda nyheter! Vi har just släppt Comodo Internet Security 3.5.53896.424!
Vad är Comodo Internet Security?
Comodo Internet Security är en produkt där vi har integrerat Comodo Antivirus, Comodo Firewall och Comodo Defense+ på ett sammanhängande sätt.
Vår filosofi, som ni väl vet, handlar om “förebyggande” som din första rad i försvaret. CIS har nu en AV-komponent men denna AV-komponent finns där för att göra förebyggandet mer användbart. Vi tror på säkerhet i lager där förebyggande - detektering - kur (i den ordningen) är de komponenter som behövs för en god säkerhet. Förebyggande är den första raden i försvaret, CIS kompromissar inte med denna filosofi och fortsätter att hindra skadliga program från att angripa datorn i första hand. Och med hjälp av detekteringsteknik (AV) i CIS kan vi nu erbjuda mer användarvänlig säkerhetsteknologi med “förebyggande” som första raden i försvaret.
Den här utgåvan tar också upp många problem som tidigare rapporterats i Comodo Firewall 3.0.xx versioner.
Vanliga frågor?
1 - Var kan jag ladda ner Comodo Firewall eller Comodo Antivirus som enskilda program?
Comodo Internet Security-paketet kommer att hjälpa dig att installera vald produkter som enskild.
2 - Jag är en tidigare Comodo Firewall användare och har min egen antiviruslösning. Måste jag avinstallera det?
Nej. Du kan välja att installera brandvägg eller antivirusprogram enskilt. Men vi rekommenderar inte att ha två säkerhetsprodukter av samma funktionalitet installerade samtidigt.
3 - När kommer uppdateringarna att vara tillgängliga?
Beroende på var du befinner dig, bör du kunna få uppdateringar från 10/28/2008, tisdag.
4 - Kommer jag att förlora mina tidigare inställningar om jag uppdaterar?
Comodo Firewall användare kommer att kunna behålla de ursprungliga inställningarna. Men CAV2 användare kommer att förlora de gamla inställningarna.
5 - Kan jag importera mina tidigare inställningar i den här versionen?
Ja.
6 - Jag var en BETA testare och hade redan BETA-släpp installerade. Vad ska jag göra?
Vänligen avinstallera betaversioner och installera den utgivna versionen. Annars är det möjligt att du inte får en korrekt virus databas.
Vad är nytt?
NYTT! Comodo Internet Security: smidigt integrerade brandvägg-, antivirus- och HIPS-produkter
Förbättrat! Systemresursanvändningen har förbättrats
Förbättrat! Standardsäkerhetspolicy är optimerade för att skydda nya COM-gränssnitt/registernycklar/filer
Förbättrat! Sammanfattningssidan i CIS har nu länkar till lämpliga delar
LÖST! Felaktiga applikationsnamn upptäcks av brandväggen
LÖST! Brandvägg blockerar fragmenterade paket även om den är inaktiverad
LÖST! Det finns många små korrigeringar / förbättringar som behandlas i denna release
Ladda ner:
32-bitars:
URL: http://download.comodo.com/cis/download/setups/CIS_Setup_3.5.53896.424_XP_Vista_x32.exe
Storlek: 24,6 MB (25.831.688 bytes)
MD5: 04497fd02ddea5c790514ea0da345666
SHA1: bbdd3bd6296ae5fcd5f6b8859f7da50d5eb14323
64-bitars:
URL: http://download.comodo.com/cis/download/setups/CIS_Setup_3.5.53896.424_XP_Vista_x64.exe
Storlek: 40,0 MB (41.975.560 bytes)
MD5: e2b93e99c55b23e8234e444b06ef0a1e
SHA1: 164d05e3aa60fb39a953df727330d0ba70705def
Vi vill tacka våra betatestare, några av de bästa testare runt om i världen, för arbete med oss för att förbättra våra produkter och skapa ett bättre skydd för användarna!
Hälsningar,
Egemen
Automatiska stavnings/grammatikfel justerade av LeoniAquila