Comodo Free Firewall geeft veel problemen.

Hoi,

Ergens juli vorig jaar liep een update van nVidia Geforce Graphis driver fout, onder zowel W7 als W10. Met zekere regelmaat diverse nieuwe versies van die driver geprobeerd, maar het lukte bij geen van allen. Heb dat op zeker moment maar zo gelaten, dus zowat een jaar de driver niet geupdate.
Recentelijk zag ik op het net toevallig een stukje, dat er diverse meldingen waren, dat Comodo de oorzaak was dat de nVidia driver updates fout liepen, ik geloof met een errorcode 28.
Heb toen bij zowel W7 als W10 de nieuwste driver gedownload (342.01) en vóór de installatie Comodo afgesloten. Waar het aan ligt, weet ik niet, maar op beide OSsen liep de update als een zonnetje, geen enkel probleem. Na de install Comodo Free Firewall weer gestart en voila.

Verder moet me van het hart, dat naar mijn idee de nieuwe Comodo-versie een puinhoop is. Heb diverse malen geprobeerd te updaten, maar tot nu toe is dat niet gelukt. En het meest rare in dit hele verhaal is nog dat aangeraden wordt om eerst te uninstallen, maar als je ziet hoe dat dan zou moeten, dan lopen de rillingen je over het lijf. Het is mij (nog) niet gelukt.
Dit moet toch simpeler en gebruikersvriendelijker kunnen.

Marcel

Ik heb ook problemen gehad na update van een oudere versie naar de laatste.
Heb dan Comodo volledig verwijderd (met Revo Uninstaller hoewel ze het denk ik afraden) en dan met een programma dat aangeraden was om laatste restjes te verwijderen.
Dan Comodo 10 geïnstalleerd.
Op mijn Vista laptop loopt het nu goed maar op mijn Windows 7 pc had ik niets dan problemen.
Om te beginnen duurde de opstart van mijn PC veel langer en dat was te wijten aan “zoeken naar group policy client”. Een ander probleem - en dat vond ik veel erger - was dat ik bij het openen van sommige mails in mijn Outlook 2007 een bericht kreeg over downloaden van de server en dat mijn Outlook dan volledig blokkeerde. Ik raakte er enkel uit door Outlook via taakbeheer te sluiten. Dat gebeurde bij sites zoals Vente Exclusieve - waar je dus kan aankopen.
Ik heb 2 weken naar een oplossing gezocht en ben tenslotte teruggekeerd naar een image van voor de laatste Comodo versie.
Het probleem was opgelost. Ik heb dan alles wat ik na de update op de pc gedaan had (ik houd alles bij) herdaan - behalve Comodo update- geen probleem.
Tenslotte Comodo 10 weer geïnstalleerd en het probleem was terug.
Ik ben teruggegaan naar Comodo 8.
Ik ga proberen met Comodo de oorzaak te vinden maar ben nu in Frankrijk en de pc staat thuis.

Hi Danyb,

Bedankt voor je reactie.
Als je dit forum bekijkt, zie je niets dan problemen met deze laatste Firewall versie. Dat klinkt negatief, en dat wil ik helemaal niet zijn.
Ik vind het ook absoluut niet kunnen, dat versie 8 (en misschien ook eerdere versies) niet of nauwelijks te uninstallen zijn. Dat is toch het minste wat je mag verwachten, ook van free software.
Anyways, ik ben benieuwd of je succes hebt als je contact opneemt met Comodo. Wil je me op de hoogte houden?
Groetjes, Marcel

Hi Danyb,

Heb je nog contact gehad met Comodo? En zo ja, is daar nog iets positiefs uitgekomen?

Fijn weekend, Marcel