comodo blokkeert videobewerking .avisynth?

Hoi sinds upgrade naar com0do 4, heb ik porblemen met videobewerking, de programma’s blijven na enige tijd hangen. Starten wel op. Encoderen geeft geen probleem.
de programma’s die ik gebruik maken gebruik van avisynth scripts, waar en hoe kan ik comodo configureren, zodat de programma’s weer werken.
progr zijn oa dvdx en batchdpg, progr werken wel als ik comodo afsluit,
'nog ter aanvulling: de programmas zijn vertrouwde applicaties.

Hoi fzsj,

Bedoel je met vertrouwde applicaties dat deze niet door de zandbak beperkt worden?
Kun je eens in de log bestanden kijken of er iets geblokkeerd wordt?

Via b.v. de AV teller en dan in dat schermpje op “Meer” klikken krijg je een uitgebreid log.

hoi ronny, bedankt voor je reaktie, in mijn vraagstelling ben ik niet duidelijk geweest,
ik gebruik alleen de firewall van comodo (al weer enkele jaren, na een tijdje met outpost aan de wandel te zijn gegaan)
NOD als virusscanner
ik zal nog een keer op zoek gaan naar de logbestanden, maar tot nu toe heb ik daar niets in gevonden.
het vervelende bij videobewerkling is dat uitproberen enige tijd duurt, encoderen vindt namelijk wel plaats.
de fout ergens naderhand.
in ieders geval alvast bedankt, mocht ik er niet uit komen zou ik graag gebruik willen maken van jou expertise.

gr fzsj

Ik denk dat het afhankelijk is van welke installatie je met de Firewall hebt gekozen

Alleen - Firewall
Firewall met optimale lek bescherming
Firewall met maximale lek bescherming

(of iets dergelijks, kan me de vertaling niet meer zo goed herinneren).

Bij de laatste 2 is Defense+ ingeschakeld en die zou wel eens voor de problemen kunnen zorgen.
Je zou kunnen proberen een keer te testen met Defense+ security op “uitgeschakeld” om te zien of dat helpt

Als dat niet helpt is er nog 1 mogelijkheid in Defense+, Geavanceerd, Instelling staat een vinkvakje voor permanent uitschakelen, daarna op nieuw opstarten om te kijken of dat helpt.

Ik denk dat 1 van de 2 het probleem “oplost” afhankelijk van welke kunnen we nog wat bijstellen in de config.

Hoi Ronny defense+ stond op veilige modus, ik zal het eens uitproberen, begin vannacht.
ik laat je wel wat wetn
alvast bedankt

inderdaad Ronny.
Ik heb defense uitgeschakeld, via defense instellingen, algemene instellingen en ondervind nu geen hinder meer, alles werkt weer. :smiley:
en wacht op jou advies hoe ik comodo nu kan configureren.
alvast bedankt voor je hulp

gr

hoi ronny,

ik ga nu ook proberen de antivirus software te gebruiken van comodo, ben benieuwd

Wat betreft het uitschakelen van Defense+ die staat nu dus helemaal uit “permanent”?

Het volgende gaat een berg tijd kosten denk ik, bij Defense+ instellingen heb je ook een tabje “monitor settings” daar staan een hele boel acties “aangevinkt” zou je die voor de test allemaal uit kunnen vinken en dan het “permanent” uitschakelen van Defense+ weer opheffen zodat Defense+ wel actief is maar niks bewaakt? En kijken of het dan nog steeds werkt?

Als dat het geval is is het een kwestie van vinkjes weer aanzetten en kijken welke het veroorzaakt…

hoi ronny,
bedankt voor je antwoord, ik zal het eens gaan proberen, zal wel enige tijd overheen gaan.
ik laat je tzt wel wat weten
alvast bedankt

gr john

Hoi Ronny,

ff een update, comodo geeft me meer problemen dan plezier sinds upgrading naar versie 4.
defense +, de zandbak maakt het voor mij als gewone user minder toegankelijk.

Daarnaast heb ik nu veel last van cmdagent die erg veel processortijd opslurpt.
Daarom besloten na lange tijd veel plezier te hebben gehad van jullie firewall, over te stappen naar een andere.
Jij in ieders geval bedankt voor je tijd

gr fzsj

Hoi fzsj,

Jammer om te horen maar goed als het niet bevalt volledig begrijpelijk.
Binnenkort komt de nieuw 5.3.x uit misschien later nog eens een pogingkje wagen :wink: