Comodo AV

Hallo
Wat zijn julie bevindingen met de Comodo Antivirus ? :THNK
Mvg
Kamiel192

Goeiemiddag :),

Zo ver zo goed, de antivirus begint stilletjes aan op peil te komen en beschermt je nu tegen de meeste ‘malware’, toch zijn er nog een heel aantal waarvan ik het spijtig vind dat ze nog niet in de database zitten. De nieuwe release met heuristics zal het toch heel wat beter doen zover ik heb gezien. Dus even afwachten tot het in de eindfase zit om een oordeel te vellen denk ik .

Gebruik je nu CAM of een andere scanner ?

Xan

Hello
bedankt voor de info.Zal nog wat wachten om over te schakelen naar Comodore AV.Ik gebruik nu Avast(gratis),de firewal is van Comodo(Pro) + de Memory firewall
Mvg
Kamiel192

Bedoel je CFP of de Firewall van CIS ?

Xan

de CFP :SMLR
Mvg
Kamiel192

Dan kan ik je het misschien toch aanraden om CIS te gebruiken en de antivirus uit te schakelen. CIS heeft de nieuwe bugfixes en valt je ook minder lastig :slight_smile:

Xan

is de CIS al op punt ? (:SAD)
mvg (:WAV)

Wacht nog heel even. De nieuwe versie is juist uitgesteld naar een onbekende datum (wel dichtbij.). Wacht dan even op de antwoorden van de mensen die het geprobeerd hebben, want het kan nogaltijd vrij veel FP hebben :slight_smile:

Xan

OK ik zal nog wachten,dank. :THNK
mvg
kamiel192 (:WAV)

De nieuwe CIS is er :slight_smile:
https://forums.comodo.com/feedbackcommentsannouncementsnews_cis/comodo_internet_security_3864263468_released-t34345.0.html

Xan

wat zijn U bevindingen over CIS ?
Kamiel192

Erg goed, al zijn er toch een aantal FP’s en bugs…(vb met my trusted vendors) maar hij draait lekker :slight_smile:

Xan

Zou ik het al instaleren of is het beter van nog een tijdje er mee te wachten ? :THNK
Mvg
Kamiel

ik vind de av van comodo goed heb cis nu tijdje draaien en werkt erg goed en snel!
av is niet het sterskte punt vind ik maar in combinatie met defense + (dus cis) vind ik het een top pakket!

Daarom :-TU
Het kan alleen maar beter worden :wink: nu nog een keer fatsoenlijke namen aan de “unknow” malware en joepie joepie…

hey, Ik draai ook al een enige tijd Comodo av (CIS) en met vista is nog steeds malware vrij… Ik heb voor me zelf ook Avira AV free (hoogste instellingen) er eens naast gezet en die vond ook helemaal niks! 8)
Oftewel ik ben voor 99,3% zeker dan me pc’tje Malware vrij is!!!

P.S.: beetje oude topic maar wou dit even kwijt :smiley: