comodo antivirus

beste wat ik graag wilde weten,is de antivirus van comodo al top?ik gebruik avast free samen met de firewall van comodo maar zou alles graag in 1 willen.met dank…

Hoi Davy,

Het is altijd een beetje lastig om dingen 1 op 1 te vergelijken.
Dat zie je ook elke keer aan de test resultaten van diverse AV testen, elk resultaat is anders, en elke keer een ander product op nr 1.

Het verschil zit 'em in het volgende als een AV geen handtekening heeft voor een virus is de rest van de suite van belang om geen infectie op te lopen.
Dus b.v. Comodo’s zandbak, of een of andere gedragsherkenning etc waar andere producten gebruik van maken. Dat maakt dan het verschil.

Er zal bij alle producten wel ergens een keer wat tussendoor slippen maar op zich is CIS AV + Zandbak een sterke combinatie.

dus comodo met d+ en de av is een goede beveiliging voor windows 7?ik ben zeer te spreken over de d+ waar avast niks dedecteerde kwam comodo tussen byde. als ik nu de av ook wil installeren moet ik dan eerst alles verwyderen van comodo ( instellingen weg ) of kan ik de av ook zo installeren? met dank…

AV toevoegen kan via het Configuratie Scherm, Software.

Kies Comodo en dan vervolgens de-installeren/aanpassen, daarna krijg je de keuze tussen aanpassen en de-installeren.
Als je daar kiest voor aanpassen kun je een vinkje zetten bij ‘Antivirus’ en de rest doorlopen, na de herstart heb je dan AV ook actief.

ok bedankt voor de hulp ! avast kan ik gewoon verwyderen? of moet dat met een tool?av kan ook automatisch updats binnen halen?

Je kunt Avast gewoon deinstalleren. Na de reboot kun je voor alle zekerheid de Avast clean up tool laten lopen voor het geval een module niet gedeinstalleerd is (dat komt some voor). De tool kun je in deze lijst vinden: ESET Knowledgebase .