CIS start meestal niet automatisch

Als mijn laptop opstart moet ik CIS dikwijls handmatig starten door aanklikken van snelkoppeling.
Diagmose vindt geen fouten. Taak beheer laat dan zien dat cmdagent.exe niet als proces is gestart, ook niet na handmatige start. Dan wordt alleen de cmdagent service gestart.
Dit is met win7 Home x64 en ook al met vorige CIS.
Op mijn desktop met win7 Ultimate x86 is er geen probleem.
Probleem blijft ook na schone herinstallatie.
Ik weet nu niet of de beveiliging OK is. Alles werkt wel normaal.
Iemand een idee wat er loos is?

Hoe stel je vast dat CIS loopt of niet loopt?

Diagmose vindt geen fouten. Taak beheer laat dan zien dat cmdagent.exe niet als proces is gestart, ook niet na handmatige start. Dan wordt alleen de cmdagent service gestart. Dit is met win7 Home x64 en ook al met vorige CIS.
Onder welke tabbladen kijk jij in Taakbeheer?

Comodo Internet Security Helper service staat in de Services tab van Taakbeheer ook vermeld als cmdAgent. De naam van de executable is cmdagent.exe en zou onder de Processen tab terug te vinden moeten zijn.

Op mijn desktop met win7 Ultimate x86 is er geen probleem.
Probleem blijft ook na schone herinstallatie.
Bedoel je een schone herinstallatie van CIS?
Ik weet nu niet of de beveiliging OK is. Alles werkt wel normaal. Iemand een idee wat er loos is?
Cmdagent.exe is een cruciaal proces dat moet draaien. Maar voor ik verdere conclusies trek wacht ik eerst de antwoorden op bovenstaande vragen af.

Hallo EricJH

Hoe stel je vast dat CIS loopt of niet loopt?
Een foutmelding op laptop. Vraagt of diagnose uitgevoerd moet worden. Geen fout gevonden. Soms gele waarschuwings-icoon in systray. Via dit icoon beëindigen.
Na klikken op CIS snelkoppeling start cis.exe en cistray.exe en normale CIS icoon in systray.
Bij Processen wordt ook dan ook cmdagent.exe gestart. Alle gebruikers heb ik nu aangevinkt.
Alle KOLOMMEN voor GROOTTE zijn daar altijd leeg.

Onder welke tabbladen kijk jij in Taakbeheer?
Bij Processen is dikwijls geen cmdagent.exe gestart. Geen enkel proces van Comodo is dan daar aanwezig.
Bij Services is wel cmdAgent gestart. ( Wordt uitgevoerd.)

Bedoel je een schone herinstallatie van CIS?
JA
Versie 5 gaf ook al dit probleem. Gedeinstalleerd.
Installeren versie 6, (nu 6.3.2978.2953) zelfde probleem.

ALLES wordt frequent geupdate.

Draai je nog andere veiligheidsprogramma’s? Zo ja, welke en welke draaien op de achtergrond en welke enkel als on demand scanner?

Als je in het verleden andere veiligheidsprogramma’s geinstalleerd hebt gehad dan is het goede zaak om voor die programma de clean up/removal tools van de makers te draaien. Bij een deinstallatie worden niet altijd alle services or drivers verwijderd. Deze restanten kunnen soms voor onverwachte, en soms vage, problemen zorgen.

Hier kun je een lijst vinden met links naar de clean up/removal tools: ESET Knowledgebase .