BSOD veroorzaakt door cfrmd.sys - OPGELOST

Ik heb hier al over gepost maar zonder antwoord (https://forums.comodo.com/nederlands-dutch-b75.0/-t93602.0.html)
Nu is het dus weer gebeurd.
Who Crashed analyseerde de Minidump en zegt (zie verder)
Ik had de wekelijkse scan van C lopen.
Mijn Windows is Vista
Mijn Comodoversie 5.12.256249.2599

Minidump:
On Fri 14/02/2014 20:20:22 GMT your computer crashed
crash dump file: T:\Minidump\Mini021514-01.dmp
This was probably caused by the following module: cfrmd.sys (cfrmd+0xB63A)
Bugcheck code: 0x1000008E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFF8C7DA482, 0xFFFFFFFFBD3B9BAC, 0x0)
Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\Windows\system32\drivers\cfrmd.sys
product: COMODO System Cleaner
company: COMODO Security Solutions Inc.
description: COMODO Safe Delete Filter
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: cfrmd.sys (COMODO Safe Delete Filter, COMODO Security Solutions Inc.).
Google query: cfrmd.sys COMODO Security Solutions Inc. KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M

Lijkt zich zo om de 2 maand voor te doen - niet echt een probleem voor mij nu ik weet dat Comodo de oorzaak is.

Hallo

Eerst en vooral versie 5.12 is een oude versie en wordt niet meer ondersteund door Comodo, dit betekent dat Comodo dus geen aanpassingen meer doet aan deze oude versie.
Je kan wel upgraden naar de laatste stabiele versie 6.3 die mogelijk die foutjes niet meer in zich heeft.

Best Internet Security Software 2022 | Antivirus Total Security?

Groeten

Bedankt RedFan
Ik laat mijn Comodo regelmatig naar nieuwe versie zoeken.
Toen de 6. reeks opgestart werd heb ik hier ergens gevraagd of die nieuwe versie ook bij mij zou komen. Toen heeft men mij geantwoord dat dat later zou gebeuren. Blijkbaar dus niet en ik was het wat uit het oog verloren.
Oorspronkelijk las ik in het forum ook veel klachten over de 6 reeks.
Ik zal er eens werk van maken en mijn oude versie verwijderen.

Dit probleem is opgelost zonder versie te wijzigen - zie https://forums.comodo.com/nederlands-dutch/scanproblemen-t101762.0.html

De v6 reeks heeft inderdaad nooit een update push naar de v5 tak gegeven. Waarom is ook ons mods niet duidelijk.

De v6 reeks is uitontwikkeld. In het begin waren er veel klachten over de nieuwe gebruikers interface. Deze is echter heel flexibel en kan naar wens aangepast worden.