BSOD oorzaak Comodo???

Ik had zonet een BSOD.
Ik las hier zelf niets over Comodo (well win32k.sys) maar ik noteerde niet alles omdat ik een programmaatje “Whocrashed” geïnstalleerd heb.
Daar lees ik het volgende:

On Tue 20/03/2012 15:16:18 GMT your computer crashed crash dump file: T:\Minidump\Mini032012-01.dmp This was probably caused by the following module: cmdguard.sys (cmdguard+0xD278) Bugcheck code: 0x1000008E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFFA008CF59, 0xFFFFFFFF8CC2EAF0, 0x0) Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M file path: C:\Windows\system32\drivers\cmdguard.sys product: COMODO Internet Security Sandbox Driver company: COMODO description: COMODO Internet Security Sandbox Driver Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch. This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: cmdguard.sys (COMODO Internet Security Sandbox Driver, COMODO). Google query: cmdguard.sys COMODO KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
Ik had een paar weken terug ook een BSOD en dat was na Windows Update. Ben toen teruggekeerd naar oude image en heb the updates met enkele dagen interval een na een geïnstalleerd. Op 16/3 de laatste : KB2600217: Update voor Microsoft .NET Framework 4 op Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista, Windows 7 en Windows Server 2008 x86 Installatiedatum: ‎16/‎03/‎2012 15:00

Volgens whocrashed zou het Security Sandbox driver zijn, die de crash veroorzzakt. NB : mijn sandbox is uitgeschakeld

Graag jullie mening

Cmdguard.sys is inderdaad van CIS en het is de Comodo sandbox driver.

Als je er zin in heb kun je deze crash als bug rapporteren in het Bug Reports - CIS board en het officiele format volgend als beschreven in FORMAT & GUIDE - just COPY/PASTE it!.

Let op, dit is in Engels en wordt strict gemodereerd. Als het bug rapport aan de eisen voldoet gaat het naar het Format Verified board wat gegarandeerd door de Comodo QA wordt gelezen.

Dank U zal dit morgen doen

Dank u… :slight_smile:

Hoop dat zo in orde is:
https://forums.comodo.com/bug-reports-cis/bsod-caused-by-comodo-says-whocrashed-t83154.0.html