Automatisk programuppdatering????????

Hej!

Är lite undrande över denna märkliga automatiska programuppdatering som infann sig idag.
Har uppdaterat CIS för någon dag sedan till den nyaste versionen.
Idag vid start av datorn blir jag meddelad om att en automatisk programuppdatering kommer att göras av CIS. Hmmmm tänker jag en ny nu igen???

Ok då kör på.
Då allt är klart blir jag ombedd att starta om datorn. Datorn går inte att starta. Blir tvungen att göra en reparation av systemet, hjälpte inte. Får då göra en systemåterställning då startar datorn samt system som det skall.
Kommer in i Windows 7 öppnar CIS och får se att där inte finns någon programversion inmatad???

Och i detta nu har där återigen dykt upp att där kommer att ske en automatisk uppdatering av CIS. Och nu väntar den på att jag skall ge klartecken om att starta om systemet :o ???
Jag provar så får vi se om samma fenomen inträffar.

Är väldigt undrande över varför denna automatiska programuppdatering dyker upp då jag har den nyaste?
Vad är orsaken till att CIS ställer till oredan med att datorn/systemet inte går att starta efter denna programuppdatering?

//Malou

Hej igen!

Och i detta nu har där återigen dykt upp att där kommer att ske en automatisk uppdatering av CIS. Och nu väntar den på att jag skall ge klartecken om att starta om systemet Shocked Huh Jag provar så får vi se om samma fenomen inträffar.
Den här gången gick det bra utan att datorns bootsektor krachade (Windows 7 Ultimate).

Men jag är fortfarande undrande över varför denna automatiska programuppdatering då jag hade den nyaste allaredan?
Och varför ställde den till med sådan här otroliga problem med bootsektorn?

Har nu programversionsnumret synligt igen i CIS.

//Malou

Hej Malou!

Fint att det gick bättre denna gång. :wink:

Är lika undrande som du angående vad uppdateringen ställde till med.

Den första uppdateringen var väl till 3.10.101801.529 (som kom i förrgår)? Och nu har du förhoppningsvis 3.10.102194.530 (som kom i går)?

Hej JoWa!

Fint att det gick bättre denna gång. ;) Är lika undrande som du angående vad uppdateringen ställde till med.
Tack! Säger bara en sak. Tack och lov för att jag sitter med Windows 7 som kunde fixa bootsektorn m.m för mig. Hade jag suttit med xp/vista så hade detta aldrig fungerat då hade det fått bli en formatering med nyinstallation med allt vad det innebär.
Den första uppdateringen var väl till [b]3.10.101801.529[/b] (som kom i förrgår)? Och nu har du förhoppningsvis [b]3.10.102194.530[/b] (som kom i går)?
Ja det stämmer alldeles utmärkt. Hade [b]3.10.101801.529[/b] (som kom i förrgår) och nu [b]3.10.102194.530[/b] (som kom i går) som jag då fick idag istället.

Men det skulle vara instressant att få veta vad den ställde till med?

//Malou

Den frågan får man nog ställa till utvecklarna, som kanske kan hitta någon information i ditt system. :wink:

Märkligt att det hände vid uppdatering till .530, en liten uppdatering som endast fixar buggen att inställningar försvinner vid uppdatering från 3.9 till 3.10. :-\

Det bra att det löste sig. Den här uppdateringen 529 > 530 var extra strulig. Om du tycker det finns risk med trassel vid auto uppdateringar kan du ju också stänga av denna funktion under rubriken Övrigt > Inställningar > Allmänt (som av någon anledning är på engelska).

Vad jag förstår finns en ny version av svensk översättning men denna är ännu ej implementerad i senaste version.

Jag anväder Norton Ghost med regelbunden backup av systemet. Har räddat mig från många timmars återställande …

Uppdateringarna vill man nog ha, men inte Malous problem…

Gjorde en ren installation av 3.10 (.530), och efter omstart var det dags att uppdatera databasen. cmdagent laddade ned totalt 97 MB! :o Och då det var klart måste systemet startas om. Därefter var databasen dock ej fullt uppdaterad, utan versionen var 14XX, och det stod Aldrig uppdaterad. Efter en långsam andra uppdatering är databasen nu aktuell. :wink:

Vad jag förstår finns en ny version av svensk översättning men denna är ännu ej implementerad i senaste version.
Stämmer, men den är inte aktuell nu. Jag skall uppdatera språkfilerna för 3.10.
Jag anväder Norton Ghost med regelbunden backup av systemet. Har räddat mig från många timmars återställande ...
Norton!? :o :D Du kan ju använda [url=https://forums.comodo.com/comodo_backup/comodo_backup_20994055_rc2_released-t41299.0.html]CBU 2[/url]. :-La

Vad jag undrar är varför det kallas Automatisk uppdatering …
Man måste ju vara med och klicka OK
Sen måste man dessutom starta om datorn själv efteråt
Det är INTE automatisk uppdatering !!

Var kallas uppdateringen automatisk, förutom i denna tråds rubrik? 88)

Sök automatiskt efter programuppdateringar heter inställningen… (Övrigt, Inställningar, Allmänt)