Ändra tillåtning

Tjenare.

Jag har precis börjat använda Comodo, och har redan gjort ett misstag ^^

När jag skulle logga in mig på MSN så fick jag en förfrågan om jag skulle tillåta eller neka (fastän jag tillå■■■ innan och kryssat i “kom ihåg detta”), och självklart klickar jag snabbt fel.
Problemet nu är att jag inte får förfrågan om det igen när jag försöker logga in (vilket resulterar i att jag inte kommer in på MSN).
Jag har försökt genom att tillåta MSN via “Definiera ett nytt tillåtet program”, men detta funkar inte heller.
Det ända som funkar är om jag sätter säkerhetsnivån till “Tillåt alla” eller om jag stänger av Comodo.

Några ideér?

Hej och välkommen till forumet. :slight_smile:

Har du tagit bort regeln du skapade av misstag? Den ska ligga i Programövervakaren i så fall (vet inte om det heter exakt så, jag har engelsk version).

Om regeln är borttagen så vet inte Comodo hur MSN skall hanteras (dvs. Comodo vet inte längre att MSN skall blockeras), varvid brandväggen kommer att fråga dig när du startar MSN. Välj då “tillåt”, samt “kom ihåg”, så skall en regel skapas för MSN.

/LA

Tjena hejsan hur får man tag i C·O·M·O·D·O Memory Guardian 1.0? den finns ju inte på Comodos nerladdnings sida

https://forums.comodo.com/comodo_memory_guardian_beta_corner-b98.0/

:wink:

LA