actieve verbindingen niet zichtbaar

Hallo,
sinds de update naar CIS 10.0.1.6209 zie ik geen actieve verbindingen meer. Hoe komt dat? Is dat een bug?
Ik heb Windows 7 - 64

https://www.mupload.nl/img/oqed7uvzminsz.jpg

https://www.mupload.nl/img/hvirzlaptf0es.jpg

Ik zie ze wel. Ik heb ook Windows 7

Ik heb gisteren de Update gedaan en had enorme problemen.
Vanmorgen wou Comodo zelfs niet starten.
Heb dan een Clean Install gedaan.
Ik zag dat daar de optie:
Gebruik maken van Veilige Comodo NDS server aangevinkt stond.
Bij mijn weten moest je dat vroeger afvinken.
Ik heb het afgevinkt

Dank voor het antwoord.
Ik ga ook maar een clean-install proberen.
De beveiligde DNS-servers heb ik voorheen altijd aangevinkt, dus ik weet niet of dat nu zo’n verschil maakt.
Leek mij wel veiliger. Maar wie weet…

Active Connections zijn nu zichtbaar na een clean-install. :smiley:

Vind alleen zwaar irritant dat ik bij installeren Geek Buddy had afgevinkt, Dragon browser ook, veilig winkelen etc., want ik wil alleen de firewall en virusbescherming/scanner, maar ze worden tóch geinstalleerd. (maw: door je strot geduwd… :frowning: ) Dat vind ik minder, want die moest ik dus weer deïnslalleren.

Voor de rest tevreden.

Dat ze toch geïnstalleerd werden, hoewel je ze afvinkte vind ik wel heel erg.
Ik heb Geek Buddy eens geprobeerd. Heb een scan laten lopen.
Ik kreeg een heleboel opmerkingen over:
-Junk Files
-Registry junk
-Browser addons
-Memory
-Malware Protection
Ik had net register en files opgekuist met CCleaner maar blijkbaar werd er nog heel veel gevonden. Ik klikte op de fix knop om te zien wat er zou gebeuren. Ik had wel eerst een herstelpunt gemaakt.
Er gebeurde niets behalve dat er een chat werd geopend.
Na lang wachten kreeg ik antwoord.
Om iemand de problemen te laten oplossen moet er betaald worden.
Zoiets zie je af en toe gebeuren met Malware. Ik vind het verschrikkelijk dat zoiets gebeurt bij Comodo.

Ik voeg hierbij het Health report.
Ik heb 9 Browser addons. Ik ken die en ik wil die niet kwijt. Wat gebeurt er als je (mits betaling) iemand de hier aangegeven “problemen” laat oplossen???

En dan het ergste:
Malware Protection check zegt “Niet beschermd”. Hoezo? Waarvoor installeerde ik dan Comodo IS???
En bij het installeren van Comodo krijg je de waarschuwing geen andere Malware bestrijders te installeren!!!

Trouwens : Malware scan gaf Geek Buddy aan als malware!!!

Ik ben echt een superfan van Comodo maar dit vind ik heel erg

Ja, het is in ieder geval niet netjes als je duidelijk aangeeft die extra’s niet te willen.
Geek Buddy heb ik sowieso niks aan, de rest vraag ik ook niet om. Maar goed. Zal wel zijn omdat het ook gratis te gebruiken is en men toch iets wil verdienen. Yahoo-shit wil ik al helemaal niets van weten. Zal wel komen omdat ik vroeger doodgegooid werd met Nigeriaanse 419-scam emails met Yahoo-adressen.

Dat je met Geek-buddy ook kon scannen wist ik niet eens. Kan het ook niet proberen, want heb het er alweer afgegooid.
Dacht dat het alleen hulp via chat biedt bij besmettingen die reeds plaats hadden gevonden. Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat ik iets niet zelf kon oplossen.