Tja, in theorie had het naadloos in elkaar moeten overlopen, maar als ze er bij Het Net dan een zootje van maken…
Ik heb me daar een dikke maand geleden aangemeld. Dat nieuwe abonnement moest op 1 mei ingaan. Ik heb daarover zowel een e-mail als een brief (gedateerd 28 maart) ontvangen. Alles was dus geregeld en daarom heb ik het oude abonnement per 1 mei opgezegd.
Verdere (re)acties van Het Net bleven verder uit, dus ik heb deze week de helpdesk gebeld. Nu blijkt dat ze afgezien van het sturen van de e-mail en de brief helemaal niets hebben gedaan! De hele procedure (van overstappen\aansluiten), die toch enkele weken in beslag schijnt te nemen, is niet eens gestart. Dat moet nu alsnog gebeuren, en dat terwijl mijn oude provider zoals afgesproken op 1 mei de stekker er uit trekt (naar ik aanneem).
Dus ik moet het een maand (misschien iets korter\langer) zonder internet stellen. Dat wordt afkicken.
Ik zou toch nog even contact opnemen voor de zekerheid met de oude provider om te vragen of d’r nog wat te redden valt, je weet maar nooit… is dat ook een “kpn” club ?
Nee, dat is Online en die werken alleen met jaarcontracten. Daar verwacht ik niet veel hulp van als ik om een maandje extra vraag i.v.m. problemen bij de nieuwe provider. Bovendien loopt het huidige contract morgen af, ik heb de zaak dus precies op tijd stopgezet (zoals gezegd, in theorie was het een perfecte overgang…).
Eén van de redenen om over te stappen is het feit dat ik me op dit moment gezien mijn omstandigheden niet opnieuw een heel jaar wil vastleggen. Eventuele verlenging van het contract is dan ook niet echt een aantrekkelijke optie (ondanks het feit dat ik absoluut geen klachten over Online heb).