Vertaling van de nieuwe Firewall v3.

:THNK Nu heb ik die nieuwe Firewall van Comodo op 1 PC en eerlijk gezegd mis ik de vertaling.
Op de andere PC heb ik de oude Comodo Firewal terug gezet,omdat ik exact wil weten wat ik instel.
En hoe lang wordt die oude Firewall ondersteunt?
Was al blij dat die eindelijk in het nederlands kwam,maar het probleem ligt er weer.
Als dit nog lang duurt,stap ik uiteindelijk over naar de NOD32 Suite.
Dan kun je denken dat ik weer met de vertaling zit,maar ik weet dat er druk aan gewerkt wordt.
En natuurlijk,deze is niet zonder kosten.
Dus met het oog op licenties van mijn Software wil ik dit zo snel mogelijk weten.

Zelfde probleem hier, niet alleen de Firewall is “learning”, maar ik kan ook weer opnieuw beginnen. Mail in outlook express bv wordt al afgeweerd voor ik kans krijg te kijken hoe ik de toepassing moet selecteren om toe te staan.
Voor gewoon gebruik (surfen) lijkt hij wel iets minder opdringerig te zijn

Doe hetzelfde (voorlopig) als ik.
Op 2 PC"s staat de Nieuwe Comodo V3,en op die andere heb ik de mogelijkheid gelijk gepakt om de oude versie er terug op te zetten in het Nederlands.
Dat begrijp ik tenminste.
Dan kun je configureren naar de beste instellingen die voor jou passen.
In het Engels begrijp ik wel een redelijk deel,maar als het technisch wordt houd het op.
PS:gisteren stond op www.comodo.com nog die link naar de oude Firewall +vertaling.
Software is meestal in het Engels,maar ik vind een Firewall te belangrijk om fouten te maken.

Ik kijk net,en die link is snel verwijderd.
Enkel voor Windows 2000 is er nog de oude Firewall.
Misschien te proberen,en dat een Update volgt.

Nadat ik een paar keer NEE verkocht om die nieuwe Comodo Firewall te installeren,zie ik dit nadat ik op Update had geklikt.
Lees ik het venstertje en zie dat mijn oude Firewall de DATA van 3.0 gebruikt.
Dus ik blijf nederlands lezen.

Dan heb je tijdens de installatie wat verkeerd gedaan! Bij mij zie ik namelijk af en toe een balkje onderin staan met “Defense + is learning” en dan daaronder wat hij aan het leren is. Maar ik heb nog maar een heel paar applicaties toestemming/geen toestemming hoeven geven!
De nieuwe firewall is echt super goed! (Engels is voor mij geen probleem, want ik heb namelijk XPhome in het engels + overige programma’s)
(B)

Hoi mannen :slight_smile:

De “oude” CFP 2.4 firewall blijft voorlopig nog wel bestaan hoor, al is het alleen maar omdat Windows 2000 niet ondersteund wordt door de “nieuwe” CFP 3.0 :wink:

Overigens heb ik zojuist van een van de Mods bevestigd gekregen dat er snel een nieuwe versie van CFP 3.0 komt met een aantal belangrijke bug fixes. Waarschijnlijk is dat al deze week :slight_smile:

Zelf blijf ik nu nog even bij CFP 2.4 , en test ik CFP 3.0 enkel op een ander systeem, totdat de meeste bugs er uit zijn :slight_smile:

Greetz, Red.

Toch krijg ik de indruk dat veel gebruikers Comodo de rug toekeren.
Op het Forum van Avast las ik dus al meldingen en ook op dit Forum is kritiek op de nieuwe Firewall te lezen.
Dat kan gebeuren want als iets nieuw is,zitten er blijkbaar Bugs in.
Een raar voorbeeld heb ik hier.
Op 1 PC waar XP Pro op draait,heb ik Comodo verwijderd,omdat hij niet door 1 deur kon met
Prevx CSI.
Het leek wel oorlog,dus ik koos voor Prevx CSI.
Intussen een 2 tal anderen geprobeerd,maar ook dat was een tegenvaller.
Namelijk een die ik niet kende,maar wel bovenaan in een test stond,en niks kost.
Was te lezen bij Matousec.com En de naam was “online Armor Free”.
Maar deze Firewall werkte niet goed,en waarom weet ik niet, maar het schijnt dat het meer voorkomt dat deze Firewall eerst wat problemen heeft.
Dus ik ben weer terug bij af,dat wil zeggen als er van de week Updates bij Comodo komen dan kan ik misschien weer een poging wagen.
Nog een opmerkelijk iets,dat ik op PC2 van oorsprong een Vista uitvoering waar nu lekker XP op geinstalleerd is,heeft geen probleem met PrevxCSI.
Alleen heeft die meer geheugen en een andere Processor.
Al met al een ingewikkelde toestand.
Waarom 1 wel werkt,en de ander niet met de nieuwe Comodo.

Als je Prevx gebruikt zou ik Defence+ uitschakelen. Beiden zijn een vorm van HIPS, en het is niet aan te bevelen om er meer dan 1 te hebben draaien. Dat is vragen om problemen.

Greetz, Red.

Klopt,dat is mij gister ook verteld door de maker van de “Handleidingen in het Nederlands” van Boclean.
Ik moet wel zeggen,dat de van origine Vista Build PC gewoon wel goed draait op Comodo V3.
Al maak ik van die machiene weinig gebruik.(Nu voorzien van XP Home).
Dus eens moeten kijken hoe die instelling staat.
Thanks Rednose.

Hou ik mezelf nu voor de gek,of neemt die nieuwe V3 de instellingen van de oude 2.4 over?
Alles draait lekker nu op 2 Comp"s maar eentje liet ik in de oude uitvoering +Nedelands installeren.
Klik op over en je ziet het.V3.Maar wel lekker leesbaar,en absoluut draait ie als vanouds.
Voor de zekerheid vroeg ik de nieuwe uitvoering te installeren.
Niet nodig,want die draaide al. Zeker en vast dus alles O.K.
Is dit nu een aanrader voor andere mensen om dit ook zo te doen,zodat ze lekker in het Nederlands kunnen blijven lezen en dus beter anticiperen op nieuwe dingen om te configureren?
Ik verwijderde de oude Comodo,V3 er op. V3 er af.
Na wat andere Firewalls weer maar Comodo gepakt.(versie 2.4 wilde ik) maar toen ik op "over"klikte zag ik dat ik de nieuwe weer had in een oud jasje.

Afgaande wat ik hier boven schreef heb ik toch 10 keer liever de Oude Outfit van versie 2.4 met de nieuwe data van de nieuwe Comodo Firewall V3.
Voor de zekerheid had ik een week tot 10 dagen die Nieuwe kant en klaar in gebruik.
Gevolg? Elke keer bij opstarten kwam er een Foutmelding met de woorden,Oops een Bugje!!
Dan kon je invullen wat er loos was,en versturen.
Dat ging regelrecht naar Comodo.
Een uurtje later kreeg je dan een klein bestandje terug gestuurd,maar ik vertrouw niet zomaar een email met bestand als mijn NOD32 er iets verdachts in ziet.
Zo ging dat 3X al zat er geregeld een paar dagen tussen.
Wat ook zeer iritant was dat die nieuwe Comodo kader zeer langzaam opvulde zodat je een elke keer een tijdje moest wachten voor je wat kon veranderen.
Gister was ik het zat,en verwijderde de Gloednieuwe Comodo V3 en na een grondige schoonmaak zette ik de oude versie er weer op.
Maar wel met de data van V3.
Het kan dan stom lijken,maar die loopt als een Tierelier.
Bovendien kan ik alles veel gemakkelijker instellen,zoals de WMP,die van mij absoluut niet zomaar naar buiten contact mag maken en andersom.
Misschien ben ik zo stom geweest om die oude Firewall te vervangen voor die nieuwe,maar zonder vertaling doe ik er geen reet mee.
Mocht nu die Firewall onveilig zijn zoals hij nu draait,dan gaat ie er zo van af.
Dan kan ik beter de Suite van NOD32 nemen,die schijnbaar heel gemakkelijk in gebruik is.
Ik zeg dat om dat ik niet eeuwig met Bugs en geen vertaling, Comodo wil laten draaien.
Kijk ik draai al jaren met uitsluitend Engelstalige Software,waar ik best mee uit de voeten kan,maar nu praten we over een Firewall en dan moet je toch 100% zeker van je zaak zijn om iets naar je hand te zetten.
Misschien overtrek ik het ietwat,maar dat komt dan om dat deze Firewall uitvoering naar mijn mening toch iets te vroeg naar de gebruikers is gestuurd. (:AGY)

Is er al een vertaking in het Nederlands v3 voor Vista ultimate

Ik vrees van niet.
Hoewel begrijpelijk bij een nieuw Product.
Ik heb het touwtje in de boot gegooid,en was die Opstart Bugs een beetje beu.

Alles er af gekiepert,en een Trial van de NOD32 Security Suite loopt nu. (28 MB).
Als een tierelier zo een lichte belasting voor je Systeem. Bovendien loopt er een aanbieding.

Tot nog toe echt geen spijt van het verlaten van die nieuwe Comodo Firewall.
Hij is best goed hoor,maar voor V3 heb je toch echt vertaling nodig.

Die Suite die ik nu heb,is bijna gereed Qua vertaling.(en ook nieuw).

Topic gesloten

Reden : te lang geleden

Extra info : Er zal een vertaling worden gemaakt bij de uitkomst van CIS.

Xan