Version 2.4.6.113 BETA på svenska har släppts!

Äntligen…Comodo Firewall Pro…på svenska :slight_smile:

Betan har släppts idag:

https://forums.comodo.com/index.php/topic,4549.0.html

Och enligt umesh så kommer den färdiga versionen av v2.4 släppas den 28 december!

Jo jag ska testa den nu… :wink:

Jag har hittat ett par saker.
På första sidan, status eller sammandrag som den heter, så står det illvarliga händelser (se bild), men jag är inte säker på att det är ett skrivfel, för det är ingen ■■■■■ över i-et. Det kan vara en grafisk miss.

Den andra saken är på säkerhetsfliken (se bild). Där är radbrytningen fel på knapparna i vänster kolumn. De vet förstås inte var de ska radbryta, så det vore kanske inte fel att använda engelskans mellanrum mellan t ex program övervakaren, så då blir det kanske automatisk rätt sen. Det skulle kanske fungera med program-övervakaren oxå. Ett bindestreck alltså.

Jag vet inte om vi ska fortsätta rapportera fel/missar här, och sen får översättaren lämna in en uppdaterad version? Vad tycker ni?

Hjälp till allihop nu och hitta skrivfel och sådant, så att vi hinner uppdatera i god tid före den 28:e

[attachment deleted by admin]

Hej, najs idé med svenskt forum, me like! Angående dina påpekanden, jag tror du har alldeles rätt där. Ordet “illvarlig” verkar mer vara någon form av grafisk miss eftersom det inte går att skriva litet “i” utan ■■■■■, inte på mitt svenska tangentbord iaf. :smiley:

Radbrytningen, där borde jag nog satt in bindestreck ser jag nu. Någon särskrivning kan det dock inte bli tal om, jag vägrar att skriva så ;D

EDIT: Jag tycker det är en jättebra idé att rapportera in skriv- och språkfel här, om det är OK? Jag lovar att kolla in dagligen. :smiley:

Ok.
Jo, det är kul att skriva på svenska ibland… ;D
Jag glömde att skriva vilken version av brandväggen som jag använde…
Jag har testat med den svenska addon filen v. 113 på den förra betan v. 111
Jag ska testa att installera engelska betan 114 härnäst, och köra samma addon igen.

Kan någon av er testa den fulla v. 113 på svenska?

Hej på er alla!

Tänkte prova den svenska versionen men se det gick INTE,
därför jag provar Vista förtillfället och Comodo fungerar inte med Vista.
Hur ser framtiden ut när det gäller att få detta att fungera?
Mvh.

Brandväggen är inte kompatibel med Vista ännu, men utvecklingsteamet jobbar med detta, skriver justin1278 i denna tråd:

https://forums.comodo.com/index.php/topic,4381.0.html

Så förhoppningsvis fungerar brandväggen för alla Vista-användare snart.

Har precis kört addon på den senaste betan 114 och allt verkar fungera som det ska (V)

Välkommenn till forumet hace.
Jag har oxå installerat 114, men det gick inte att köra svensk addon för mig…?
Fick bara upp en felskylt… jag hade i o f s lämnat kvar språkfilen sen tidigare, så det hade kanske gått med en fräsh installation.

UggaBugga bröder och systrar. ;D Du AOwL, snackade du med umesh om dom små ändringarna i den svenska översättningen? Du vet, det där med radbrytningen och det ev. grafiska glitchet där det ser ut som “i” utan ■■■■■?

Nej, det har jag inte gjort.
Jag tänkte vänta utifall jag eller nån anna hittar nåt mer.
Nu har jag den engelska versionen igen…
Du får gärna ta kontakt med honom, annars får du säga till, så gör jag det.
Du har inte hittat nåt själv?

Vore ju kanon om du hade lust och tid med det, tror du har hans och dom andra Comodogubbarnas öron i högre utsträckning än vad jag har. ;D

Om sanningen skall fram har jag inte ens installerat betan med svenska, eller inte ens betan om jag skall vara fullständigt ärlig. Har fått till det så pass bra med Comodo nu så jag känner mig ohågad att phucka upp det. ;D

Personligen så lyckas jag inte få igång Windows Live Messenger i någon av brandväggarna som Comodo har. Men däremot Msn Messenger 7.5 går bra, men alla versioner av 8.0 och 8.1 fungerar inte.

Vad är det som inte fungerar med Live messenger? Jag har 8.0 och den fungerar.
Jag har ingen särskild special regel för det heller. Jag ska installera 8.1 nu och testa.

Jag kan inte komma ut på nätet med det. Och jag har provat med att skapa regler + öppna upp portar i routern, funkar inte ???

men jag ska prova ominstalera comodo och wlm, kanske bara något fel med instalationen.

Wingnut.
Jag ska försöka ta kontakt med honom om översättningen.

Du får väl testa den 28 om det kommer en stabil version då… :wink:
Våga och vinn… ;D
Du kan ju spara alla regler och inställningar, så du slipper ju göra om dom.

Fungerar det med allow all på comodo?
Annars måste det vara routern.
I min router har jag kryssat i att jag vill använda messenger, ftp och så vidare.

fungerar inte ens med allow all på comodo inställningarna, så då måste det vara routern. Men det konstiga är ju att WLM och MSN Messenger kör med samma portar. Så jag ska kolla med supporten för min router så får dom fixa så det funkar :slight_smile:

Portar som används är väl 9, 53, 80, 443, 1863, 1900, 7001 vad jag vet…

Om du får det att fungera med routern men inte med CFP så får du säga till.