veilig

hallo het is toch even geleden dat ik hier nog eens iets ben komen posten.wat ik wil vragen ,als ik comodo met d+ en av installeer ben ik dan veilig?ik heb nu kaspersky av draaien maar het vertraagt myn pc enorm ! in het verleden draaide ik de firewall en defence + waar ik zeer tevreden over was .door het install van kaspersky moest ik d+ uitschakelen.drm myn vraag als ik met comodo net zo veilig zit als met kaspersky?alvast bedankt.

Ik zou zeggen dat je met Comodo met D+ en sandbox en AV ingeschakeld veiliger bent.

De av zal virussen vangen die het kan herkennen, de sandbox heeft geen av definities nodig om malware te stoppen dus die vangt de malware die de av nog niet herkent. Als je de sandbox niet gebruikt dan helpt D+ om je veilig te houden. En last but not least CIS is een lichte systeembelasting.

dus met het totale pakket van comodo ben ik beter beschrmd dan met kaspersky alleen?heeft de av van comdo ook een website blocker?

update de av van comodo automatisch?of moet ik het handmatig doen?

CIS zelf heeft geen web site blocker. Je kunt hiervoor eventueel Comodo Secure DNS servers gebruiken of iedere ander DNS service zoals bijvoorbeeld Open DNS, Norton DNS etc.

Er komt een uitgebreid content filter vis DNS aan:

Die is automatisch.

hallo na het installeren heb ik comodo eens onder de loep genomen ( webbrowsr onder sandboxie om toch maar zeker te zyn ) en na een paar besmette bestanden afgehaald te hebben ziet comodo av toch niet altyd dat die bestanden besmet zyn?nu defence plus ziet het wel maar wat ik bedoel,ben ik dan niet vlugger kwetsbaar?hartelyk dank

De kracht van CIS zit hem, als we de av even buiten beschouwing laten, in de bescherming die D+ en de sandbox kunnen bieden zonder een av nodig te hebben.

De sandbox zorgt ervoor dat malware die wordt uitgevoerd je systeem niet kan besmetten. Het heeft hiervoor geen av definities nodig. Bij de ontwikkeling van CIS v5 zijn de standaardinstellingen van CIS met sandbox getest. Hierbij zijn er 15.000 malwares op CIS losgelaten en geen enkele daarvan heeft de computer kunnen besmetten. Dat is de bescherming die CIS te bieden heeft. CIS werkt preventief.

Als je louter D+ gebruikt dan ben je bij verstandig gebruik installatie van malware voor.

CIS voorkomt dat malware je systeem kan besmetten (malware die in de sandbox draait komt na een reboot niet terug). Gebruik je louter een AV dan kun je zonder dat je het merkt besmet worden omdat een AV altijd achter de feiten aanloopt (eerst is er een virus, dan wordt het opgemerkt, dan wordt een av handtekening gemaakt en dan pas gaat die naar de gebruiker).

Deze dagen wordt er zoveel malware geproduceerd dat geen enkele scanner er altijd tijdig handtekeningen voor heeft (dat is ook de reden waarom in geval van besmetting je altijd met meerdere scanners moet scannen). Daarom is preventie middels sandbox en/of HIPS (D+) zo belangrijk.

Het sterke punt van programma’s als CIS is Preventie. Je bent niet meer afhankelijk bent van handtekeningen van de AV die per definitie te laat zijn; je bent de besmetting voor.

bedankt voor het zo uit te leggen :-TU

hoi eric…welke av zou ik het beste langs comodo kunnen installeren? avg?..

Ik zie Avira en Avast vaak genoemd worden door gebruikers. AVG is te zwaar voor mijn smaak dezer dagen.

hallo eric ik had avast naast comodo met D+ geinstalleerd,maar wat blykt na kaspersky kan ook avast niet samenwerken met comodo ! nu ga ik eens avg proberen…

Avast en Comodo kunnen samen werken met een paar kleine aanpassingen:

Sorry voor het Engels.