Uppdaterings problem

Jag ominstallerade min Comodo.
Kör nu med version 2.4.16.174 svensk.
Denna vill nu ha uppdateringar hela tiden, ibland fullföljs uppdateringen till 100%,
ibland avbryts den med fel meddelande.
Men varför vill den bli uppdaterad om och om igen.

Mitt minne kan svikta lite, men jag har för mig att man ska starta om datorn efter att brandväggen uppdaterats. (någon med liknande problem fick iallafall det tipset då brandväggen ville uppdateras om och om igen)

Jag har själv inte drabbats av detta problem.

Senaste versionen av brandväggen är 2.4.18.184, jag använder den engelska versionen, men jag tror att språkfilen för 2.4.16.174 ska fungera även på den senaste versionen, men jag är inte säker. Någon som använder senaste versionen av brandväggen och den svenska språkpatchen kan ju höra av sig om det fungerar…eller inte fungerar.

Hallo Bluesman!

Jo jag har nu installerat 2.4.18.184 och de tidigare uppdaterings problemen är borta,
att det är på engelska gör inget eftersom jag nu använt Comodo så länge att man under resans gång lärt sej inställninar och dyl.
Kan väl nämna att omstarerna du resonerade om är ju obligatoriska så där finns inget val. Men en konstig bugg är det.

För övrigt är Bluesen en av mina ständiga följeslagere genom de senaste 40:åren,
man behöver en daglig dos.

Tack för ditt svar
/JenA99

Edit:
Alltså jag sitter inte uppe kl.01.19 och skriver detta! :smiley:

Nice att problemen är borta nu!

Ja, jag kör på engelska också…gör det för det mesta, t o m spelet Football Manager kör jag på engelska, man blir van det liksom o det känns konstigt att byta språk liksom

Hehe…trevligt att du gillar blues, ja, helt klart behöver man en daglig dos blues, jag är djupt förankrat nere i bluesträsket, så jag måste ha stora doser blues varje dygn :wink: Får jag inte en daglig dos, ja, då blir man hispig o man fungerar inte i vardagen :wink:

Hej allihopa!

Helt ny, både på brandväggen och, här på Forumet idag!

Blev så glad :BNC att jag hittade hit efter att ha läst och läst Engelska förslag, och funderat
och funderat, och blivit frustrerad både en två och tre… och några fler samt svurit lite också…
på varför i hela världen det inte går att ladda ned uppdateringar.

Så här beter den sig.

Vid dom första försöken kom den till 1-2% och sedan dök felmeddelande Fel: 109 upp.
Efter lite grunnande ställde jag om IE7 till standardwebbläsare och så kom jag till ■■■■,
efter många försök upp i hela 82% innan samma eländiga Fel: 109 poppade upp igen.
Snopet värre!!

Längre än så kommer inte uppdateringarna, som är mycket seeeega, och jag kan inte
komma på varför vilket är väldigt frustrerande! (:AGY) Hoppas nu på er hjälp förstås
med detta och på bra förslag på vad jag ska prova härnäst.

Hjääälp!

Jag tackar er redan på förhand och önskar er en jättebra dag! (:LGH)

CFP: Version: 2.4.16.174 (engels-svensk)
Operativ: W-XP pro Sp2 MCE (engels-svensk)
Browser: IE7 (engels-svensk)

Jag har oxå upptäckt att den vägrar uppdatera från den svenska 2.4.16.174 (man får diverse felmeddelanden).
Lösningen är att installera den engelska 2.4.18.184 och sedan dra in den “lösa” svenska språkfilen :slight_smile:

Aha det är lite buggig altså. Var inne lite på det själv men tyckte det borde finnas något lite
enklare sätt än att börja om igen. Men slipper man strulet är det värt lite jobb.

Tydligen så kan den i alla fall hämta ned “automatiska uppdateringar”, eller vad den kallade
det, även om jag var tvungen att trycka på OK på fyra likadana uppoppande uppdaterings
förfrågningar. Programmet kanske ville ta det säkra för det osäkra och fråga en gång extra!? :wink:

Tack så mycket för ditt förslag i alla fall! :smiley: