uploaden van video lukt niet

Ik wil een video uploaden naar Vimeo en YouTube, maar de verbinding van de browser wordt verbroken na 30 sec. Kan dan geen enkele pagina meer laden. Dit gebeurt zowel met Firefox als met IE. Ik verdenk Comodo firewall, maar ik kom er niet achter. Ik heb geprobeerd om Comodo uit te zetten om het uit te testen, maar dan doet de browser er zo lang over om een pagina te laden, dat ik een time-out krijg. Deïnstalleren zou kunnen, maar na herinstallatie moet ik dan al die toestemmingen weer gaan geven…
Wie helpt mij verder??
B.v.d.
Danielle

Comodo Firewall
Defense+
Vista

Hoi Danielle,

Heb je toevallig bij de installatie gekozen voor Comodo DNS Servers?
Mogelijk dat daar iets mis gaat.

Dag Ronny,
Nee, dat heb ik niet.
Danielle

Dan kunnen we nog even kijken naar de Firewall instellingen, kun je naar Firewall, Geavanceerd gaan
Firewall gedragsinstellingen, Geavanceerd en daar even kijken welke vinkjes er aan staan.
Zet ze evt uit en herstart de PC om te kijken of dat werkt.

Zo niet dan kunt je je configuratie bewaren, via Meer, Beheer mijn configuraties.
Daar de actieve config selecteren en dan exporteren.

Daarna zou je kunnen de-installeren en kijken of het probleem weg is.

Andere optie is om de Firewall driver even los te koppelen van de netwerkkaart.
Start, Control Panel, Network and Internet, Network Sharing Center, Change Adapter settings

Klik daar de netwerkkaart aan en kies voor Eigenschappen, daar staat een service tussen genaamd “Comodo Internet Security Firewall Driver” als je het vinkje weg haalt en vervolgens alles toepast dan is de firewall “echt” uitgeschakeld, misschien dat het dan wel werkt (Vergeet niet het vinkje weer actief te maken na het testen anders heb je helemaal geen Firewall beveiliging meer :wink:

Bedankt: Netwerkkaart loskoppelen hielp.
Dus inderdaad: Tis Comodo, die het doet.
Ik heb de huidige configuratie opgeslagen.
Nu moet ik even naar m’n baas, dus morgenochtend pas weer hier aan de slag.
Maar hoe? Welke instelling is het?
Dan kunnen we nog even kijken naar de Firewall instellingen, kun je naar Firewall, Geavanceerd gaan
Firewall gedragsinstellingen, Geavanceerd en daar even kijken welke vinkjes er aan staan.

Die was het iig niet.
Groet,
Danielle

Dat zal wel een technisch verhaal gaan worden :wink:

Kun je aangeven wat voor type (inter)netwerk verbinding je gebruikt?
Hoe groot is het bestand dat je wil uploaden?
Hoe snel is je verbinding normaal?

Gebruik je de laatste versie van CIS 4.1.x.920?

OK daar gaat-ie.
Ik maak verbinding via kabel. Snelheid: down/15,61 Mbps; up/1,32 Mbps.
Geen thuisnetwerk.
Bij het testen viel ook de verbinding weer weg, maar ik kom er niet achter hoe groot het testpakket is. Wel is me al eerder opgevallen, dat de upload na ca. 1,5 Mb stopt.
(De totale grootte van het filmpje was 262 Mb)
Even getest met een filmpje van 1 Mb. Geen probleem.
Ik heb net ook nog even een dikke foto van 2,5 Mb geupload naar mijn homepage met Filezilla ftp client, maar dat ging wél zonder problemen.
Heb tot slot Comodo verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Met en zonder Defense+. Weer hetzelfde gedonder.
Ik ben dus met een verse loglijst begonnen en hoopte daaruit wat op te kunnen maken. Maar nee…
Danielle

Heel vreemd,

Dat zou genoeg moeten zijn om normaal te functioneren.
Enige wat ik kan verzinnen is een Netwerk Packet Capture te maken van de upload om te kijken wat er precies fout gaat.

Maar daarvoor hebben we wel Wireshark nodig Wireshark · Download
Ik weet niet of je zover wil gaan met testen?

Jawel, ik heb het gedownload, maar eh… Heb wel instructies nodig. Wil JIJ wel zover gaan?

We gaan gewoon een poging doen :slight_smile:

In dit geval is het misschien verstandig om een kleiner bestand te nemen b.v. 15MB of zoiets, omdat anders de capture wel heel erg groot gaat worden.

Eerst moet je de juiste interface kiezen om de netwerk capture te starten, als je er meer hebt gewoon eens ff op klikken om te kijken of er verkeer voorbij komt als je b.v. aan het surfen bent.

Daarna als we weten wat de juiste adapter is dan kunnen we e.e.a voorbereiden.

• Alle programma’s sluiten die netwerk verkeer veroorzaken (b.v. mail/rss reader etc).
  • Website klaarzetten voor de upload.
  • Wireshark capture starten.
  • File uploaden.
  • Tot aan de foutmelding, nog even een 5 tal minuten niks doen en door laten capturen
  • Capture stoppen
  • Capture opslaan

Netwerkkaart kiezen & opname starten

Opname stoppen

Opname opslaan

Om het geheel goed te kunnen vergelijken is het helemaal mooi als je ook een capture kunt maken van dezelfde sessie die wel goed gaat (na vinkje weghalen firewall driver etc).

[attachment deleted by admin]

Ik voel me als een blinde in een donker pakhuis…
Maar ik geloof dat het tot zover gelukt is.

Kan je daar wat mee beginnen?
Danielle

zeker wel, er gaat duidelijk wat fout, ik zie een aantal vreemde dingen.

Kun je de exacte details van je netwerkkaart posten, merk type, evt driver versie?
Het ziet er naar uit dat de data ernstig corrupt raakt als de firewall driver actief is.

O P G E L O S T !

Ik heb van de Acer website de driver van de netwerkkaart gedownload en geïnstalleerd. Dat was het!
Toch blij dat ik niet meteen heb opgegeven en terug ben gegaan naar ZoneAlarm.
Bedankt voor de hulp,
groet,
Danielle

:-TU

Dat is mooi, had je de standaard Windows drivers actief voor deze kaart?
Dan kan ik dit onthouden voor een volgende keer dat er weer “performance” of andere vreemde klachten zijn met betrekking tot de firewall :wink:

Graag gedaan,
Ronny

Ik had de door Acer voorge