update

ik krijg sinds kort in mijn startbalk een tweede COMODO-ikoontje. Dat ikoontje doet een ‘oproep’ voor updates. Ik heb gisteren via het ‘normale’ ikoontje een controle op updates laten doen en de laatste updates geïnstalleerd.
Vandaag toch eens op dat tweede ikoontje geklikt, er zijn WEL updates beschikbaar en er wordt een aanvang gemaakt met updating, maar daar hangt een vreemd webadres aan vast, dus ik abort de update onmiddellijk.
Ga dan via het normale ikoontje controleren of er updates zijn, en krijg de boodschap dat er GEEN updates beschikbaar zijn.
Is dat tweede C-ikoontje false en een poging tot inbraak?

Hallo leovane,

Welkom op het forum!
Kun je aangeven welk “vreemd adres” er aan de update hangt?

En van welke versie wil je updaten?
Kun je ook aangeven welke versie je als eerste een schone installatie mee gedaan hebt?

dag Ronny

mijn versie = 5.3.176757.1236
Welke versie ik als eerste geïnstalleerd heb weet ik niet meer.
Het vreemd adres kan ik momenteel niet meer zien, omdat ik het ikoontje gesloten heb.
Als ik terug opstart verschijnt het normaal terug. Ik zal dan de procedure herhalen, het vreemd adres noteren en posten.
Thanks.

Het kan zijn dat je een update voor de Trusted Software Vendors list krijgt (weet zo snel hoe die in het Nederlands heet; ik gebruik enkel de Engelse interface).