Test CIS 4 programem Comodo Laketests 1.1.0.3

Wczoraj zainstalowałem CIS w wersji 4 i podobnie jak poprzednią wersję testowałem programem Comodo Lake Tests. W obu przypadkach moduły Defense+ i Firewall były ustawione jednakowo, różnica polegała tylko na tym, że raz miałem wyłączoną, a potem włączoną piaskownicę. Wyniki zestawiłem w Paint.

http://img695.imageshack.us/img695/6632/cv4.png

Pozdrawiam

to podaj jeszcze jakie wnioski, jak interpretować te wyniki, bo nie każdy może umieć je zinterpretować oraz wyjaśnij, co to jest i do czego służy piaskownica :smiley:
dzięki

piaskownica, to takie miejsce gdzie jest duzo krzemu a dzieci sie bawia, zabierajac cudze zabawki

Jeśli chodzi o definicję sandboxa: Piaskownica (bezpieczeństwo informatyczne) – Wikipedia, wolna encyklopedia

A co do wyników to trudno mi je zinterpretować, bo nie jestem programistą comodo, ale czytałem, że ich piaskownica nie jest typowym przykładem takiego programu. To bardziej takie cudo ograniczające prawa do wykonywania różnych czynności programom, które nie zostały uznane jeszcze za bezpieczne przez comodo (coś w stylu konta zwykłego użytkownika, gdzie można wykonać tylko określone czynności bez praw administratora).
A czemu tak mało pktów? Gdzieś czytałem, że D+ po prostu nie pozwala na zmienienie chronionych plików / wpisów rejestru itp. niezaufanym programom i takie próby automatycznie blokuje. Niestety sandbox comodo NIE wirtualizuje programów automatycznie, dzięki czemu nie miały by fizycznego dostępu do zasobów komputera.

Pozdrawiam

Miałem kłopot z odpisaniem, po zalogowaniu pasek z którego wybieramy opcje wyglądał jak pod jedynką. Kombinowałem co jest, dopiero teraz wszystko wygląda jak 2 czyli ok. :slight_smile:

http://img294.imageshack.us/img294/62/33257351.png