St?rande popupvarningar.

Hej! Comodo firewall ar hur bra som hels men jag har en liten sak jag stor mig pa. Varje gang jag oppnar ett program via ett annat program (tillexempel firefox oppnar winamp f?r en MP3-fil) for jag alltid ett sakerhetsmedelande langst ner till vanster som jag maste tillata. Detta borjar bli ratt storande och jag undrar om det finns nagon installning som gor att man bara behover en sakerhetsvarning pa varje program. Altsa, nar jag har allowed firefox en g?ng kan det programmet gora vad det vill. Detta kanske inte ar so sakert men jag skulle gjarna vilja ha det s?.

N?gon som vet om man kan fixa det?

Cheers! (:WIN) (V)

Ursakta stavningen

goer sohaer, Oppna upp brandvaeggen, goe in poe Saekerhet\Avancerat
Vaelj konfigurera Under titeln Ovrigt

Nu kommer du se denna rutan

http://img100.imageshack.us/img100/3189/ovrigt3el.jpg

Ha dessa instaellningarna, nu kommer du foe mycket mindre popup rutor

Om du tycker att det ?nd? ?r f?r m?nga, s? kan du g? till
s?kerhet/avancerat/analys av programbeteende, och klicka ur t ex ?vervaka COM/OLE eller n?t annat. testa en och se om du tycker att det blir mindre popup f?nster. Jag rekommenderar naturligtvis inte n?n att st?nga av s?kerhetsfunktioner, men det ?r ju upp till var och en att best?mma. Ska man ha h?g s?kerhet, s? kostar det tid att st?lla in allt s? bra det g?r.

Har dina svenska bokst?ver blivit snodda av Umesh, AOwL?

Ja, han har nog snott dom…

Oops… hittade dom igen… åäöÅÄÖåäöÅÄÖåäöÅÄÖåäöÅÄÖ ;D

Tack soe mycket! Markte direkt att det fungerar mycket battre nu!

Tack for den grymma supporten Comodo erbjuder! Jag ska rekommendera denna brandvaggen till alla jag kanner.

PS: Vart laddar man ner den svenska versionen av Comodo firewall? (B?sta vore om jag kan andra sprok direkt inne i brandvaggen).

Du kan g? till http://www.personalfirewall.comodo.com/download_firewall.html
I dropdown menyn s? v?ljer du spr?k. Om du har den engelska versionen, s? r?cker det med att ladda hem “addon” filen. Annars s? kan du ladda hem den hela setup filen.