SonyEricsson Update Service

Hej, är ny användare av Comodo, jag lyckas inte få SonyEricsson Update Service få tillstånd av comodo att connecta till internet ???

hur ska jag göra för att få ett enskilt program att få tillträde till internet, har redan provat med Scan for known applications.
samt med define a new trusted application.

Får ändå upp 20 popuprutor med att programmet ska få tillstånd att connecta

Kolla att du inte har några blockar i application monitor eller component monitor för programmet eller DLL filer.

Kolla oxå loggen i activity/logs om du ser någon block i application monitor eller network monitor.

Jag har sonyericsson själv. Är det ett program för att uppdatera själva telefonen, eller är det till nåt av programmen till telefonen?

Nu laddade jag hem deras update service, och det fungerade för mig.
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=ps1_1_3_1_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10245&fid=21839&esi=true

C:\Program\Sony Ericsson\Update Service\ma3platform.exe är programmet som finns i application monitor för mig.
Parent är C:\Program\Sony Ericsson\Update Service\Update Service.exe
och
C:\Program\Sony Ericsson\Update Service\updates\Update.exe

kanske det var därför det inte fungerade, tillät inte ma3platform att få tillträde, men detr har löst sig nu , tack för hjälpen.

Och ja SEUS är för att uppgradera mjukvaran i SE telefoner

Jag använder MyPhoneExplorer för att spara/synka kontaktlistor och skriva sms och sånt.
Det programmet är gratis och fungerar riktigt bra. Jag har W800i, men det fungerar till några andra modeller oxå.

Ahh, vad kul, en annan SonyEricsson älskare här :wink:

Har en till fråga, hur gör man för att man ska slippa alla popup rutor med nyinstalerade program som vill ha rättigheter att koppla upp sig?

Men oj, ursäkta om jag kanske missförstår dig, men du vill väl att brandväggen ska reagera på program den inte känner till? Om inte så kan du ju stänga av “Application control” men inget jag skulle rekommendera, då kan man ju lika gärna köra med windows egen brandvägg som inte har någon utgående trafik kontroll :slight_smile:

Men om du vill ha skydd för utgående trafik så måste du nog skapa regler för varje nytt program. Du klickar ju då på att den ska komma ihåg svaret. En del program finns redan i Comodos interna databas och dom enklaste reglerna finns redan så det händer att dessa program kan ta sig ut på nätet utan frågor.

Comodo skyddar ju på andra saker än bara förfrågan om att kontakta nätet med programmet. Den skyddar även ifall det är ett nytt program som försöker starta ett program som redan fått rättighet att kontakta nätet. Den skyddar även mot enskilda komponenter i ett program som vill ut på nätet eller enskilda komponenter som vill starta redan tillåtna program. Därav så kan man tro att man redan svarat på samma fråga om man inte är uppmärksam på vad som står i popuppen.

Du kan minska antalet popups genom att gå till "application behavior analysis"/advanced/miscellaneous/configuration och dra ner reglaget till “low” men det tar inte bort förfrågan om nya program (som comodo inte har regler för) som vill ut på nätet.

Får tacka för svaret & du förstod mig precis perfekt :wink:

Jag kan lägga till lite till Sukarofs inlägg.
Du kryssar väl i “remember”, när du får popups? :wink:
Om du har flera nyinstallerade program så kan du köra “scan for known applications” igen, för att få lite “hjälp” med inställningarna.
Som han sa, så går det att sänka slidern ett steg till, för den står på låg som standard. (security/advanced/misc)
Där kan du även passa på att klicka i “skip loopback…TCP” om du inte är bakom en proxy, vilket de flesta inte är, förutom på företag kanske. UDP är ikryssad som standard.Den inställningen kan annars skapa problem med vissa program, så det kan vara bra att ha bägge ikryssade.
Du kan oxå kontrollera att “do not show alerts for apps certified by Comodo” är ikryssad, om du inte vill ha så många popups. Vill du ha full kontroll så klickar du ur den, och höjer alert freq. slidern till toppen.
Även kända program kommer att poppa upp igen, så fort du uppdaterar dom.
Var bara uppmärksam på vad du godkänner.
Det minskar ganska fort annars med popups, så det blir lite lugnare efter ett tag.

Ok, får tacka för svaren ni båda gav mig ;D

Har den inställd på medium nu, får typ inga popup rutor nu. + att jag ska köra det där scan for known applications varje gång jag instalerat ett program som jag vet om vill ha internet uppkoppling.