Privénetwerk

Toen ik mijn pc opstartte, kreeg ik tot mijn verbazing een waarschuwing waarin staat :

Nieuw Privénetwerk ontdekt!

De Firewall heeft een nieuw netwerk ontdekt waar je je pc op wil aansluiten. Je kunt dit scherm sluiten of de volgende stappen ondernemen.

Stap 1 - Geef dit netwerk een nieuwe naam

Stap 2 - Bepaal of je de andere PC’s in dit netwerk wilt vertrouwen

Ik wil volledig toegang geven aan andere PC’s in dit netwerk

Detecteer nieuwe netwerken niet automatisch

Wel; ik weet helemaal niets van een nieuw privénetwerk waar ik op zou willen aansluiten, maar met de mogelijkheden die ik kan aanvinken schijn ik dit niet te kunnen aangeven.

Wat betekent : “Detecteer nieuwe netwerken niet automatisch”?

Wat gebeurt er als ik het scherm gewoon sluit? Gaat die aansluiting dan toch door? Hoe kan ik ontdekken wie of wat het IP adres is dat bovenaan de waarschuwing vernoemd wordt?

IN de Help kon ik hier niets over terugvinden.

Hoi ELYSIAN28

Als het hier gaat om 169.254 nummers dan heeft je PC een probleem gehad met het verkrijgen van een IP adres van je locale modem/router.

Eigenlijk doet dit schermpje op zich niks, het maakt een Netwerk Zone aan die je kunt gebruiken om b.v. regels in je firewall mee te maken.

Dit wordt autmatisch aangemaakt als je de optie “Ik wil volledig toegang geven aan andere PC’s in dit netwerk” aanvinkt.

Als je verder geen andere PC’s in je netwerk hebt, dan hoef je met deze melding niks te doen en kun je rustig kiezen om ze niet automatisch te detecteren.