Zo als ik zo juist al zei ,ik heb de Firewall van Comodo nog maar een dag.
Maar geregeld meld hij dat Mijn Spyware Programma Prevx1 en dan de Console hiervan,
zeer verdacht bezig is. Ik kan niet geloven dat dit Spyware is.
Wat Prevx1 wel doet is continu mijn computer scannen op verdachte dingen.
Wel heb ik nu die console opgestuurd en werd goedbevonden.
Maar als ik weer opstart,het zelfde verhaal.
Iemand enig idee? :THNK
ik heb juist op de site van Prevx gelezen dat Prevx1 constant gegevens van gebruikers doorstuurt om de spyware-database up-to-date te houden (zo kan Prevx sneller ingrijpen bij problemen)
Daarom dus dat Comodo reclameert: comodo denkt dat het spyware is omdat Prevx steeds verbinding maakt via het internet.
Het beste wat je kan doen is Prevx toelaten te doen wat Prevx wil doen
Jan
Prevx1 stuurt niet constant gegevens van de gebruiker door.
Dat klinkt net alsof het programma je aan het bespieden is… 8)
Simpel uitgelegd laat het programma een formule los op uitvoerbare bestanden en daaruit volgt een controlegetal, de PX5 code. Is een beetje vergelijkbaar met de MD5 hash.
Het programma bevat ook nog wel andere technieken maar 't gaat nu even over het internet gebeuren.
Elk programma heeft zijn eigen unieke PX5 code, en die code wordt vergeleken met informatie in een gigantische database op internet. Er staat ook wel een kleine database op je pc, die regelmatig wordt bijgewerkt.
In die database op internet staat de PX5 code van alle bekende goede, en alle bekende slechte programma’s, en die database groeit per seconde.
Wanneer wij bijvoorbeeld exact dezelfde versie van kladblok op de pc hebben, is de PX5 code op beide pc’s voor dat programma ook gelijk.
Daardoor kan er met een simpele code een heel bestand worden gecontroleerd.
Wanneer het programma door middel van andere technieken malware op je pc vindt, zal het de malware stoppen en de PX5 code van die malware naar de database sturen.
Op dat moment zijn andere gebruikers van Prevx1 ook direct beschermd tegen die malware.
Men slaat dus flink wat stappen over in vergelijking met de traditionele Anti-malware producten.
Daar moet men eerst in het bezit komen van de malware, dan analyseren, definities schrijven, daarna de updates voor die definities uitdelen.
Uitvoerbare bestanden hoeven slechts 1 keer te worden gecontroleerd, daarna wordt er in de lokale database vermeld of programma X met PX5 code huppeldepup een goed of slecht programma is.
Echter wanneer je iets nieuws gaat installeren of een programma verandert door een update, dan wordt de PX5 code van die nieuwe of gewijzigde bestanden weer gecontroleerd in de database op internet.
Natuurlijk wordt er ook contact gemaakt met internet om te kijken of er updates voor het programma zijn.
Topic gesloten
Reden : te lang geleden
Xan