poort openen in Comodo Firewall (free edition) 5.5 - hoe ?

Ik wil poort 11000 openen i.v.m. gebruik van de applicatie DC++. Mijn router is juist geconfigureerd (d.m.v. port forwarding), maar als ik naar www.canyouseeme.org ga en poort 11000 intik blijkt de poort nog steeds onzichtbaar te zijn. Ik neem aan dat dit met Comodo te maken heeft, maar ik kan in Comodo nergens de optie vinden om bepaalde poorten open te zetten. Wie kan me helpen?
Ik heb overigens DC++ toegevoegd aan de lijst van vertrouwde applicaties, maar dat heeft niet geholpen. Ik gebruik Windows XP home edition.

Hoi astagumby,

Welkom op het forum!
Ik ga er even vanuit dat het door de globale regels komt.
Kun je een regel toevoegen bij, Firewall, Netwerkbeveiligingsregels, Globale Regels, Toevoegen:

• Actie = Toestaan
  • Protocol = TCP of UDP
  • Richting = In
  • Bestemmingspoort = Enkele poort, 11000
    [OK] etc.

Even opletten dat deze regel b.v. bovenaan de lijst komt te staan (in elk geval geen ‘blokkeren’ regels er boven) en dan eens kijken of het werkt.
Je kunt ook evt logging aan zetten om te kijken of de test van canyouseemee binnen komt op je pc.

Hallo Ronny, bedankt voor de hulp.

Ik heb de regel toegevoegd, maar zonder succes. Daarna nog wat varianten geprobeerd (richting in/uit i.p.v. alleen in, bronpoort en bestemmingspoort allebei 11000), maar het heeft niet geholpen. Canyouseeme blijft komen met de melding:

Error: I could not see your service on 87.211.57.251 on port (11000)
Reason: No route to host

Kun je tijdens de test de Comodo Firewall eens tijdelijk uitschakelen? als het dan nog niet werkt moet het in de router config zitten.

Oh ja DC++ moet wel luisteren op 11000 en start zijn dus tijdens het ‘scannen’ met canyouseemee.
Om dit te controleren kun je via Firewall, bekijk actieve connecties controleren of DC++ op 11000 luistert.

Om de een of andere reden kan ik Comodo niet uitschakelen.

Actieve connecties over DC++ :

TCP OUT Bron 192.168.1.7:1035 83 KB
TCP Luisteren op 11000 0 B

heb je daar wat aan ?

A.

Dat geeft in elk geval aan dat DC++ goed staat.
Onderin de taakbalk het schildje rechter muizen, en dan de firewall op ‘uitgeschakeld’ zetten zou moeten voldoen.

rechtsklikken sluit de beheerapplicatie, maar cmdagent.exe blijft actief, en volgens het Windows configuratiescherm is de Comodo firewall nog steeds ingeschakeld … en niet af te sluiten via taakbeheer.

Dat zou niet moeten, kun je de beheer app weer starten en dan in het hoofdscherm, Firewall, Firewall instellingen en dan daar kiezen voor uitschakelen?
(niet vergeten weer terug te zetten op de huidige waarde, en die misschien voor de tijd even opschrijven).

ook met firewall uitgeschakeld wordt poort 11000 niet gezien :frowning:

ik zal de instellingen van de router nog eens allemaal doorlopen

Het zou niet moeten maar kun je ook even controleren of niet stiekum de Windows Firewall weer is ingeschakeld?

Nee, de Windows Firewall is uitgeschakeld.

Op het moment zijn er anderen van mij via DC++ aan het downloaden, dus wat dat betreft lijkt alles goed te werken. Alleen kan ik zelf geen zoekopdrachten ingeven, of de bestanden van andere gebruikers bekijken. Ik begin te vermoeden dat het te maken heeft met de zgn. TLS poort (wat dat ook mag zijn), die niet correct geforward is. Zie onderstaand screenshot, en dan vooral de tekst in de onderste balk.

Ik zou alleen niet weten hoe dat moet. Mijn modem heeft alleen de mogelijkheid voor het forwarden van TCP en UDP poorten - erger nog, dat standaard k*tmodem van Tele2 ondersteunt niet eens UPnP, anders zou ik in DC++ gewoon UPnP kunnen gebruiken, en was al dat handmatig configureren helemaal niet nodig.

[attachment deleted by admin]

Die TLS poort is blijkbaar alleen voor specifieke sites die dat afdwingen (TLS is encryptie net zoiets als SSL en wordt ook gebruikt in https).
Je hebt de port forward naar IP 192.168.1.7 gezet neem ik aan? is dat een vast adres of krijg je elke keer een ander nummer van de Tele2 router (DHCP?).

(Ik heb je screenshot iets aangepast zodat je Externe IP adres hier niet publiek op het forum staat).

Normaal zou ik telkens een ander IP-adres krijgen, maar dat heb ik via het configuratiescherm veranderd in een statisch IP-adres, 192.168.1.7, en de port forwarding in de router is inderdaad naar dat adres.