Ping test failed

Hallo medeforummers,

Ik ben een redelijke digibeet en heb de volgende vraag. Via grc.com deed ik de Shields Up test om mijn firewall te testen. Ik ontving de volgende melding:

GRC Port Authority Report created on UTC: 2010-08-01 at 15:18:43

Results from scan of ports: 0-1055

0 Ports Open
0 Ports Closed

1056 Ports Stealth

1056 Ports Tested

ALL PORTS tested were found to be: STEALTH.

TruStealth: FAILED - ALL tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.

Is een Ping reply erg en hoe kan ik dit in Comodo aanpassen? In het verleden slaagde ik met deze test wel met Zone Alarm.

Hoi Donderpoes,

Heb je een DSL verbinding met Router?
Tenzij je de PC die je nu scant als DMZ host hebt ingesteld scan je de router ipv de PC.

Sommige providers staan een ping naar de externe interface van de router toe, b.v. Online.

Hoe ver is dat “verleden” terug? en was dat op dezelfde verbinding?

Beste Ronny,

Hartelijk dank voor je wel erg snelle reactie!! :-TU
Ik moet zeggen dat mij als leek niet alles duidelijk is. Ik heb een ADSL abonnement bij Online met een modem (geen draadloze) in de meterkast en een kabel naar zolder naar mijn computer. Geen netwerk maar slechts 1 pc. Ik neem aan dat een router wat anders is dan een modem? Die gebruik je toch bij een draadloos netwerk of klets ik nu uit mijn nek?
Dat “verleden” is drie jaar terug op dezelfde verbinding maar via een andere provider (KPN) met zone alarm versie 6. Maar door verschillende recensies/tests op internet én via www.schoonepc.nl kwam ik bij Comodo terecht.
DMZ host zegt me helaas niets. Ik ben helaas geen whizkid.

Met vriendelijke groet,

Als het een livebox is en je hebt daar verder niks aan veranderd dan klopt het precies, die staan namelijk een ping toe aan de internet kant. Ik zou me d’r geen zorgen om maken, de Livebox werkt al als een firewall met Adres Translatie, en Comodo Firewall zal als 2e “verzekering” dienen in dit geval. En natuurlijk het “uitgaande” verkeer uit je PC bewaken.

Hartelijk dank voor je reactie!!