Out of box

Hej.
I den h?r pdf-filen redovisas hur Comodo FP st?r emot allehanda leaktests. Man talar d?r om att CFP har klarat testerna med sina “out of box-settings”.
Vad menas med det? S?vitt jag f?rst?r ?r det inte detsamma som “default settings” som man antagligen f?r om man inte g?r n?gra egna ?ndringar av inst?llningarna.
Tacksam f?r en f?rklaring…

??? ??? ???

Ja det ?r med inst?llningarna du har om du installerade med “auto”.
Det g?ller aven om du har gjort en s?ker zon om du har en router.

Om du l?ser p? Matousec’s hemsida, d?r de g?r l?cktest p? brandv?ggar,
s? st?r det att f?r n?t av testen s? m?ste man anv?nda brandv?ggen “med h?gsta inst?llningarna”. Det inneb?r att de har g?tt till s?kerhet/avancerat/?vrigt, och h?jt varningsfrekvensen till mycket h?gt. Jag tror att de ox? har klickat ur “visa inga varningar f?r program god?nda av comodo”. Det h?r inneb?r att du f?r m?nga fr?gor/popup, s? vill man inte ha det, s? ska man anv?nda normala inst?llningar.

De har kanske st?llt komponent?vervakaren p?, ist?llet f?r inl?rnings l?ge, vilket ox? resulterar i fler varningar/popups. Nu m?ste den godk?nna en DLL fil i taget ist?llet f?r att godk?nna alla DLL filer f?r ett program i taget.
Man kan st?lla den i “p?” efter ett par veckor n?r man har k?rt de flesta programmen, om man vill ha b?ttre kontroll p? DLL filer. D? slipper man m?nga varningar eftersom de flesta DLL man beh?ver redan ligger i komponent ?vervakaren.

Nu blev det lite l?ngt… :wink:
Du beh?ver bara l?sa de tv? f?rsta raderna f?r att f? svar p? din fr?ga… ;D

Tack f?r svaret. Lite “b?kigt” att l?sa med alla saknade a, ? och ?.

Det ?r tydligen auto som g?ller da.

F?rhoppningsvis, s? ska ??? fungera nu… f?r se n?r jag trycker p? “post”…
???

Just testing…åäö ÅÄÖ

En ängslig åsna önskade sig åror från Ängelholms ökände buse Örjan “Ägget” Ålander…

Edit: Ser ut att funka, ursäkta spammet… :wink:

Ja, nu fungerar åäöÅÄÖ igen…
Forumskriptet är uppdaterat och det är lagt på nya servrar, så nu ska det flyta på lite bättre.